شناسهٔ خبر: 3056 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مسکن اجتماعی اقشار کم‌درآمد را پوشش می‌دهد/ ایجاد انگیزه در انبوه سازان

مسکن ویژه تهرانسر عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی بر لزوم ساخت این واحدها در شهر تهران تاکید کرد.

بهلول حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مهم‌ترین هدف "مسکن اجتماعی" اظهار کرد: مسکن اجتماعی که توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده نسبت به مسکن مهر از دایره شمولیت بیشتری از جهت خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد برخوردار است. حتی عملیاتی کردن این طرح منطقی‌تر از مسکن مهر به نظر می‌رسد اما از دولت به‌خصوص وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم هرچه زودتر برای ارائه کامل این طرح اقدام کند.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده از هر جهت برای کمیسیون عمران و حتی دولت اهمیت مضاعف دارد٬ به تاثیر مسکن اجتماعی در نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: بهتر است مسکن اجتماعی در بافت‌های فرسوده ایجاد شود؛ بر اساس مذاکراتی هم که با رئیس سازمان نوسازی داشتیم این سازمان هم تمایل زیادی برای نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده در قالب مسکن اجتماعی دارد. اگر قرار باشد بافت‌های فرسوده نوسازی شوند پس مسکن اجتماعی می‌تواند بهترین طرح برای این اقدام بزرگ باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هر اسمی که می‌خواهند روی ارائه مسکن به اقشار کم‌درآمد جامعه بگذارند مهم این است که این شیوه از خانه‌سازی برای این گروه از شهروندان در زادگاهشان صورت گیرد و ما هم این طرح را دنبال می‌کنیم.

به گفته حسینی تلاش برای عملیاتی کردن طرح مسکن اجتماعی حتی می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری برای انبوه سازان ایجاد کند.

حسینی اظهار کرد: مسکن اجتماعی لازم است در شهر تهران ساخته شود نه در شهرهایی مثل پرند که از مرکز استان به دور است. این مسکن باید با حداقل شرایط در اختیار متقاضیان قرار گیرد، قرار نیست برای محرومان از خانه کاخ ساخته شود بلکه آنها با بهترین شرایط می‌خواهند خانه‌دار شوند./

نظر شما