شناسهٔ خبر: 30561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد:

محور دوم ایلام مهران آماده تردد زائران اربعین حسینی (ع)

جاده محور ایلام- ملکشاهی- مهران در صورت سنگین شدن ترافیک محور ایلام مهران آماده حضور زائران اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، محور مذکور در سال جاری بهسازی و ایمن‌سازی شده و در برگشت زائران اربعین در صورت سنگین شدن ترافیک محور ایلام – مهران می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از این محور گفت: این محور در ایام اربعین سال‌های گذشته نیز به عنوان محور جایگزین محور اصلی ایلام- مهران مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به دلیل اینکه این محور یک محور فرعی و کوهستانی است مشکلاتی برای زائران عزیز به وجود می‌آمد، اما از سال گذشته تاکنون اقدامات مناسبی برای بهسازی و ایمن‌سازی این محور به عمل آمده است.

میر جعفریان بیان کرد: بیش از ۴۰ کیلومتر از این محور روکش آسفالت و خط‌کشی شده و علائم راهنمایی و رانندگی برای این محور نصب شده است ضمن اینکه شانه سازی و ایمن‌سازی نیز به انجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از دیگر اقدامات این اداره کل در محور مذکور گفت: عملیات اجرایی رفع نقاط پرحادثه و پیچ‌های پرخطر این محور آغاز شده و پیمانکار با جدیت در حال انجام این عملیات است که با اجرای این طرح در سال‌های آینده محور ایلام- ملکشاهی- مهران به مسیری با مشخصات فنی مناسب تبدیل خواهد شد.

وی افزود با توجه به اقدامات مناسبی که از سال گذشته تاکنون در محور اصلی ایلام به مهران مخصوصاً ورودی و خروجی شهرهای ایلام و مهران به انجام رسیده است مشکل ترافیک ورودی و خروجی شهرهای مذکور برطرف شده است و اگر زائرین عزیز در ورودی و خروجی‌های این دو شهر صبر و حوصله به خرج دهند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند نیازی به استفاده از محور جایگزین نخواهد بود.

نظر شما