شناسهٔ خبر: 30570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گلستان انجام شد:

بررسی مشکلات شهری و محورهای ارتباطی گنبدکاووس با حضور نماینده مجلس

نشست مشکلات شهری و موانع موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی بخش راه شهرستان گنبدکاووس در نشستی با حضور قرجه طیار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولان و کارشناسان استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت رفع و تسریع در اجرای آن‌ها اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ادامه اجرای کمربندی موجود (کنارگذر) و ساماندهی تابلوهای اطلاعاتی کیلومتر شمار در طول راه‌های اصلی به مقصد گنبد از جمله موارد بررسی شده در بخش راه این شهرستان بود.

تعریض جاده حاجی قوشان- آق آباد و روکش آسفالت مسیر چای قوشان –حاجی قوشان و راه‌های روستایی، روکش آسفالت پل آخوند نوری زاد –آق آقایه و روکش آسفالت مسیر باقی‌مانده میدان بسیج به سمت مینودشت نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود که بناست بر اساس اولویت و در صورت تأمین اعتبار از محل منابع ملی در اسرع وقت برای آغاز عملیات اجرایی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

از جمله مواردی که در بخش شهری نیز بررسی شد، بازنگری طرح جامع و مغایرت‌های طرح تفصیلی شهر و پیگیری تهیه طرح جامع جدید بر اساس شرایط کنونی شهر و به روز شده آن بود که مقرر شد پس از بررسی آن در کمیسیون‌های مربوطه از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری شود.

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی (افغان آباد، بدلجه و سیدآباد) از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

حدود ۹۳۰ کیلومتر از مجموع ۵ هزار کیلومتر راه استان گلستان در محدوده شهرستان گنبدکاووس قرار دارد.

شهرستان گنبد بزرگ‌ترین شهر گلستان ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و در شرق این استان واقع است و از گرگان مرکز این استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

نظر شما