شناسهٔ خبر: 30677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجت الله غلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

رتبه اول استان اصفهان در حمل بار در کشور/ افزایش تردد مسافران با تکمیل آزادراه شرق اصفهان/ ۶خطه شدن ۱۵ کیلومتر مسیر اصفهان- شهرضا

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ما بیشترین حجم سفرهای باری را در استان داریم و استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم در جابه جایی مسافر را در سراسر کشور دارد.

حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به این که استان اصفهان در چهارراه ترانزیت بار و مسافر در ایران قرار گرفته است و این استان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم را در جابه جایی مسافر در سراسر کشور در اختیار دارد، ادامه داد: از آن جا که اصفهان در مسیر کریدور شمال- جنوب واقع شده و نیز وجود صنایع مادر فولاد در استان باعث شده که حجم زیادی از جابه‌جایی بار کشور در استان اصفهان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با یادآوری اینکه پروژه آزادراه شرق اصفهان که عملیات اجرایی آن با سفر وزیر راه و شهرسازی  آغاز شد، گفت: این پروژه به دلیل اینکه پذیرای بیشتر حجم سفری که در محور کاشان- نطنز و تهران- دلیجان می‌شود خواهد بود، از پروژه‌های مهم استان است.

غلامی افزود: قبل از دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه نامعلوم بود ولی اکنون که روند این پروژه مشخص شده است، آزادراه شرق اصفهان ترددهای موجود در محورهای یاد شده را وارد استان می‌کند. همچنین این آزادراه به طول ۹۸ کیلومتر است و سهم تامین اعتبار این پروژه از سوی صندوق بازنشستگی ۷۰ درصد و از سوی وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد است. 

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده قطعه اول و دوم این پروژه که به طول ۶۳ کیلومتر است به بهره‌برداری برسد.

غلامی ادامه داد: یکی از محورهای پرترافیک و پروژه‌های مهم و اساسی استان محور اصفهان -شهرضا است که در حال ۶ خطه شدن است. کل این مسیر ۴۵ کیلومتر است و برآورد هزینه آن مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال است که در سال ۹۴ ساخت ۱۱ کیلومتر از این مسیر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و امید است با تأمین اعتبارات لازم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نظر شما