شناسهٔ خبر: 30689 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

جابجایی بیش از ۲۰۰ هزار زائر حسینی در ایام اربعین با ریل‌باس رایگان/ پیشنهاد آخوندی برای ساخت ایستگاه راه‌آهن مرزی شلمچه

قطار اربعین مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها ۲۰۰ هزار زائر با ریل‌باس رایگان در مسیر خرمشهر–شلمچه و حدود ۷۵هزار نفر برای مسیرهای تهران، مشهد و شهرهای بین راه به صورت رفت و برگشت در ایام اربعین جابجا خواهند شد.

عبدالکریم درویش‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی کامل راه‌آهن جنوب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: شرکت راه‌آهن برای ایام اربعین ۱۳۰ قطار به منظور تردد در مسیرهای مشهد-خرمشهر-شلمچه و تهران-خرمشهر-شلمچه درنظر گرفته است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ریل‌باس خرمشهر-شلمچه از تاریخ ۱۵ آبان تا ۶ آذر با سرفاصله ۳۰ دقیقه به صورت رایگان بیش ۲۰۰ هزار نفر از زائران را جابجا خواهد کرد. همچنین موکبی از سوی راه‌آهن جنوب به منظور پذیرایی از زائران در زمان تعویض قطارها ایجاد شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به قطارهای محلی بیان داشت: قطارهای مسیر اهواز به خرمشهر، اندیمشک و بندر امام نیز هیچگونه مشکلی برای جابجایی مسافران ندارند و به طور مرتب تحت کنترل و نظارت قرار دارند.

درویش زاده در ادامه به قطار ترکیبی تهران-کربلا اشاره کرد و گفت: هفته گذشته ۳۵۰ زائر از طریق این قطار به مقصد کربلا عزیمت کردند و در صورت توافق مسئولان راه‌آهن دو کشور، هر هفته شاهد تردد قطار در این مسیر خواهیم بود.

وی با توجه به درنظر گرفتن ۴۰ قطار فوق‌العاده به مقصد خرمشهر از سوی شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: روز گذشته(یکشنبه) از طریق دو قطار فوق‌العاده بیش از ۲۵۰۰ زائر تا مرز عراق جابجا شدند.

به گفته مدیرکل راه آهن جنوب علاوه بر جابجایی ۲۰۰ هزار نفر از زائران مسیر خرمشهر–شلمچه از طریق ریل باس، حدود ۷۵هزار نفر برای مسیرهای تهران، مشهد و بین راه به صورت رفت و برگشت از طریق حمل و نقل ریلی در ایام اربعین جابجا خواهند شد.

درویش زاده با بیان اینکه «ارتقا سطح خدمات حمل و نقل ریلی در سال جاری به دلیل استقبال مضاعف مردم از این شق حمل و نقلی بوده است» گفت: امسال خدمات‌رسانی از طریق حمل و نقل ریلی به زائران نسبت به سال قبل گسترش یافته است که از جمله می‌توان به ایجاد ریل باس رایگان، افزایش قطارهای فوق‌العاده و زودتر از ایام پیک و علاوه بر همه اقدامات قطار ترکیبی تهران-کربلا اشاره کرد.

 وی از برگزاری جلسه ویژه راه آهن خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در روز گذشته خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه در خصوص لزوم توسعه سالن مسافری و ایستگاه راه‌آهن اهواز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور صحبت کرد و پیشنهاد ساخت ایستگاه راه‌آهن جدید با ظرفیت مناسب مسافری نزدیک مرز شلمچه را مطرح کرد.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره افتتاح مرکز CTC در اهواز با حضور رئیس جمهوری در روز گذشته یادآور شد: مرکز کنترا ترافیک راه آهن جنوب کشور با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و با هدف نظارت و کنترل ۶۷ ایستگاه به منظور افزایش ایمنی سیر و حرکت در این مسیر به بهره برداری رسید.

نظر شما