شناسهٔ خبر: 30708 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بهینه سازی و توسعه سایت سوختگیری ایستگاه راه آهن مشهد

قطار باری مدیركل راه آهن خراسان گفت: پروژه بهینه سازی و توسعه سایت سوختگیری ایستگاه راه آهن مشهد به منظور بهینه سازی فرآیند حمل، نگهداری و توزیع سوخت، كاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش كیفیت سوخت توزیع شده و كاهش زمان سوختگیری در دو فاز طراحی و اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدهادی ضیایی مهر در این باره افزود: فاز اول این پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال شامل لایروبی و بهینه سازی مخازن ۱.۵ میلیون لیتر، نصب تجهیزات اندازه گیری، بهینه سازی لوله های رابط، نصب دستگاه فیلتراسیون، پاكسازی محوطه های آلوده به سوخت، نصب تجهیزات سوختگیری ترنست و بهینه سازی و اصلاح جایگاه سوختگیری لكوموتیو ایستگاه مشهد انجام و به بهره برداری رسیده است. 

مدیركل راه آهن خراسان در رابطه با فاز دوم این پروژه گفت: فاز دوم این پروژ با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال و بمنظور توسعه و جابجایی محل ذخیره و تاسیسات سایت سوختگیری شامل ساخت سایت جدید با ۴ مخزن با ظرفیت ۲.۸ میلیون لیتر گازوئیل و تجهیزات آتش نشانی و تلمبه خانه مركزی مجهز به جدیدترین و ایمن ترین تجهیزات استاندارد اعلام و اطفا حریق است.
وی خاطر نشان كرد: فاز دوم این پروژه دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده و پیش بینی می شود در مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

آغاز به كار سیستم علائم الكتریكی در ایستگاه راه آهن عطار

محمد هادی ضیایی مهر در خصوص آغاز به كار سیستم علائم الكتریكی ایستگاه راه آهن عطار گفت: با توجه به احداث مسجد، خط ۵ و علائمی بودن ایستگاه عطار، این ایستگاه نیازمند تغییرات جدید در سیستم علائم الكتریكی بود به طوری كه بتوان از خط ۵ نیز بصورت علائمی بهره برداری كرد.

وی افزود: برآورد اولیه بر اساس فهرست بهاء خاص علائم الكتریكی برای اجرای این پروژه، ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال پیش بینی شده بود كه با توجه به توان فنی مهندسی لازم در اداره كل خراسان و همچنین لزوم كاهش زمان اعمال این تغییرات، مقرر شد طراحی مجدد و اعمال تغییرات مورد نیازتوسط كارشناسان علائم الكتریكی این اداره كل انجام شود كه مبلغ نهایی هزینه شده به ۴۲۰ میلیون ریال كاهش یافت.

مدیركل راه آهن خراسان در پایان از طراحی و اعمال تغییر با توجه به تغییر توپولوژی خطوط و سوزن بندیها در نقشه های علائمی، برآورد و درخواست تجهیزات مورد نیاز، نصب تجهیزات و اعمال طراحی ها در مدارهای مربوطه، نظارت بر نحوه صحیح اعمال تغییرات ، تست و در سرویس موقت قرار دادن ایستگاه و قرار گرفتن سیستم علائم الكتریكی به عنوان مراحل و عوامل اصلی برای اجرای این پروژه عنوان كرد.

نظر شما