شناسهٔ خبر: 30739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علی خاوری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ساخت بزرگترین پیاده‌رو فرهنگی دنیا در استان گیلان/ پیشرفت ۹۴ درصدی زیرساخت راه‌آهن قزوین- رشت

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن قزوین- رشت در بخش زیرسازی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: طول این مسیر ۱۶۴ کیلومتر است و به این دلیل که در بعضی از مناطق، این مسیر دوخطه است باید ۲۰۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شود.

علی خاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بافت‌های فرسوده استان گیلان گفت: با توجه به منابعی که در اختیار ما قرار گرفته و همینطور تفکرات مقام عالی وزارت روند بسیار خوبی در پیش گرفته شده است.

وی ادامه داد: نکته‌ دیگری که وجود دارد این است که، رشت اولین شهری است که سند بازآفرینی آن در کشور به تصویب رسیده و در نقاط مختلف شهر اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به افتتاح  فاز یک پیاده رو فرهنگی شهر رشت با حضور دکتر ایزدی، افزود: دو فاز دیگر از این پروژه باقی مانده است که در صورت عملیاتی شدن آن احتمالا بزرگترین پیاده‌رو فرهنگی دنیا با طول ۱۰ کیلومتر خواهد شد.

خاوری با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن قزوین- رشت در بخش زیرسازی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: طول این مسیر ۱۶۴ کیلومتر است و به این دلیل که در بعضی از مناطق این مسیر دوخطه است باید ۲۰۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده و به ریل گذاری از دو طرف(هم از قزوین و هم از رشت) در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان افزود: با توجه به پیگیری‌های زیاد مقام عالی وزارت و رئیس محترم جمهور، اگر این پروژه به همین روند ادامه یابد می‌توان امیدوار بود که این پروژه از قسمت رشت تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

خاوری درباره پروژه راه آهن رشت- انزلی نیز گفت: این پروژه مهم در سه فاز تعریف شده که در فاز یک این پروژه به طول ۱۷ کیلومتر پیمانکار مشغول به کار است ولی دو فاز دیگر آن در دست مناقصه است.

وی یادآور شد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور آذربایجان پروتکل مهم پروژه راه‌آهن رشت- آستارا امضا شد که برمبنای آن حدود ۶ کیلومتر آن در خاک آذربایجان است و ساخت این ۶ کیلومتر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظر شما