شناسهٔ خبر: 30753 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری بخش حمل و نقل مطرح کرد:

آمادگی ایران و چین برای همکاری مشترك در اجرای پروژه‌های حمل و نقلی/ معرفی طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقلی ايران به سرمايه‌گذاران چين

نشست وزیر راه و شهرسازی در همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری بخش حمل و نقل ضمن اعلام آمادگی ایران برای همکاری در اجرای پروژه‌های حمل و نقلی با شرکت‌های چینی گفت: قطعا طرح‌های زیرساختی ایران فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در محل سفارت جمهوري اسلامي ایران با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شركت‌های معتبر حوزه زیرساخت و سرمایه‌گذاران چین برگزار شد.

آخوندی در این همایش ابتدا به معرفی پروژه‌های فرودگاهی و توسعه فرودگاه‌های بزرگ كشور اشاره كرده و در ادامه به موضوع نوسازی ناوگان هوایی، جاده‌ای و ریلی اشاره كرد پرداخت.

وی در ادامه به آمادگی وزارت راه وشهرسازی ایران جهت همكاری با شركت‌های چینی اشاره كرده و اعلام كرد: ما آمادگی داریم در همه حوزه‌های زیرساختي و پروژه‌های موجود در حوزه توسعه شبكه ریلی، دوخطه‌كردن شبكه موجود ریلی‌، برقی‌كردن شبكه‌های موجود و نیز توسعه ناوگان ریلی، هوایی و جاده‌ای با شركت‌های چینی همكاری كنیم. لیكن این امر مستلزم ارائه پیشنهادهای مشخص تامین اعتبار در قالب روش‌های BOT ، BLT و BT خواهد بود.

وزیر راه وشهرسازی در بخش پروژه‌های نوسازی ناوگان نیز اعلام كرد: ما از مدل مالی تامین اعتبار فاینانس لیزینگ استقبال می‌كنیم.

آخوندی خاطرنشان كرد: ما پروژه‌های بزرگی را در حوزه زیرساخت در ایران برنامه‌ریزی كرده‌ایم كه این امر فرصت خوبی برای شركت‌های خارجی از جمله شركت‌های چینی فراهم می‌كند.

در ادامه این همایش دكتر محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن ایران گزارشی را پیرامون موقعیت کشور در منطقه و نیز كریدورهای ریلی موجود و ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش و نیز شبكه‌های ریلی و ارتباط با شبكه‌های ریلی كشورهای منطقه و ظرفیت موجود در بخش حمل ونقل تركیبی (ریلی- دریایی) در ایران اشاره كرد.

در این همایش همچنین جبارعلی ذاكری معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل نیز به معرفی تفصیلی پروژه‌های ریلی برنامه‌ریزی شده و در دست انجام و نیز نوسازی ناوگان ریلی پرداخت.

همچنین در این نشست مدیركل مركز همكاری‌ها و توسعه تجارت شورای تشویق تجارت بین‌الملل چین (CCPIT) طی سخنرانی به برنامه‌ریزی‌ها و تسهیلات در نظرگرفته‌شده توسط این شورا برای فعالیت‌های شركت‌های چینی در كشورهای خارجی و انجام پروژه‌ها در كشورهای خارجی اشاره كرد.

بنا بر اين گزارش در این نشست شركت‌هایی كه در حال حاضر مشغول فعالیت در حوزه‌ پروژه‌های زیرساخت در ایران هستند به معرفی پروژه‌های در دست انجام و پیشین خود در ایران پرداختند./

نظر شما