شناسهٔ خبر: 30763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم کردستان مطرح کرد:

ارتقای راه‌های کردستان راهکار کاهش تلفات جاده‌ای

سید مهدی فرشادان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان آمار تصادفات جاده‌ای در استان عنوان کرد: حذف مناطق حادثه‌خیز و ارتقای راه‌های استان در کاهش تلفات جاده‌ای در استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، سیدمهدی فرشادان در گفت و گو با کردپرس اظهار کرد: یکی از عناصر تأثیرگذار بر توسعه و پیشرفت استان راه‌های مواصلاتی و کیفیت جاده‌هاست، چرا که زیرساخت اصلی توسعه گردشگری و همچنین مبادلات تجاری زمینی محسوب می‌شوند.

وی توضیح داد: به بیان دیگر کیفیت راه‌های یک منطقه، بی‌شک می‌تواند با وضع اقتصادی آن رابطه‌ای مستقیم داشته باشد. به همین دلیل در بسیاری از استان‌ها، مسئولان تلاش می‌کنند تا حد امکان کیفیت راه‌ها را بالا ببرند و به این ترتیب از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری را داشته  باشند.

این نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر کیفیت مناسب راه‌ها می‌تواند شاخصی برای ایمن بودن جاده‌های برون‌شهری و کاهش میزان تلفات جانی حاصل از سوانح رانندگی باشد. با وجود اینکه راه، از مهم‌ترین عناصر برای پیشبرد اهداف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است، کردستان از این نظر با عقب‌ماندگی  رو به روست.

وی آمار تلفات جاده‌ای را نگران‌کننده عنوان کرد و اضافه کرد: وضعیت جاده‌های استان سبب شده که راه‌های مواصلاتی استان کردستان به قتل گاهی تبدیل شده است

 فرشادان در ادامه با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مراکز ذی‌صلاح در استان در سال گذشته ۳۶۶ نفر در حوادث جاده‌ای در استان جان خود را از دست داده‌اند و این آمارها نسبت به مشابه سال ۹۳ با ۱۸ درصد رشد مواجه بوده است.

وی به تلاش نمایندگان استان برای جذب اعتبارات بیشتر برای ارتقای راه‌های استان اشاره کرد و افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی  اولویت کاری خود را برای پیگیری مشکلات مردم استان در مجلس شورای اسلامی به موضوع راه‌های استان و تلفات جاده‌ای اختصاص داده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران به مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی در استان اشاره کرد و عنوان کرد: از وزیر راه و شهرسازی دعوت کردیم که برای بازدید از وضعیت جاده‌های استان به استان سفر کنند و در این سفر مصوبات خوبی برای بهبود وضعیت راه‌های استان به تصویب رسید.

سید مهدی فرشادان اضافه کرد: یکی از مواردی که پیگیری کردیم جاده سنندج به مریوان بوده است که تونل باغان به طول هزار و ۸۶۰ متر قرار داد آن منعقد شد که در ظرف مدت‌زمان دو سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین  جاده «تیژتیژ» به «گاران» نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به جذب اعتبار برای حذف جاده سنندج به صلوات آباد خبر داد و گفت: جاده سنندج به صلوات آباد یکی از گردنه‌های حادثه‌خیز و خطرناک در استان محسوب می‌شود که در مکاتبات با وزیر راه و شهرسازی این مسیر حذف خواهد که این پروژه با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان قرارداد آن منعقد شده است.

این نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران به دوبانده شدن برخی از مسیرها نیز اشاره کرد و عنوان کرد: گردنه درکه به طول ۷ کیلومتر خروجی شهر سنندج به سمت سد وحدت سنندج به طول ۸ کیلومتر دوبانده می‌شود و با بهره‌برداری از این مسیرها امید است که مناطق حادثه‌خیز در استان به حداقل ممکن برسد.

فرشادان در ادامه به جاده‌های روستایی استان که فاقد آسفالت هستند اشاره کرد و اضافه کرد: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی برای توسعه راه‌های استان قول مساعد داده‌اند که اعتباراتی را برای آسفالت راه‌های روستایی اختصاص دهند و در آینده نزدیک جاده‌های روستایی استان که فاقد آسفالت هستند عملیات آسفالت انجام می‌شود.

نظر شما