شناسهٔ خبر: 30771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

شناسایی ۳۳ مکان برای ایجاد سایت اسکان اضطراری در کردستان

محمدرضا اورک‌بختیاری سرپرست اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در برش استانی برنامه ششم توسعه ۳۳ نقطه و مکان برای ایجاد سایت اسکان اضطراری در استان پیش‌بینی شده است که طرح مطالعاتی اولیه آنها نیز انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدرضا اورک‌بختیاری در جلسه ستاد بحران استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی که در استان کردستان داریم امکان مکان‌یابی برای ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری به راحتی امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، در برش استانی برنامه ششم توسعه ۳۳ نقطه و مکان برای ایجاد سایت اسکان اضطراری در استان پیش‌بینی شده است که طرح مطالعاتی اولیه آنها نیز انجام شده است.

سرپرست اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از برگزاری ۲۳ جلسه هماهنگی در این راستا خبر داد و گفت: این جلسات ۲۰ مصوبه داشته است و برای تمام نقاط پیش‌بینی شده نیز نقشه جانمایی و غیره کشیده است.

بختیاری با بیان اینکه این سایت‌های اضطراری اسکان در استان در ۶ شهر که از زلزله‌خیزی بالاتری برخوردار هستند تعیین شده است، افزود: این مهم در قالب ۲۱۶ هکتار در ۱۱ نقطه شهر سنندج با جمعیت ۳۷۵ هزار نفر که بالغ بر ۷۲ هزار نفر از این جمعیت را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گفته وی، این سایت‌های اسکان اضطراری در ۶ نقطه سقز با سطح مفید ۵۰ هکتار و زیرپوشش بردن ۱۶ هزار و ۹۳۷ نفر برای ۱۱ درصد از کل جمعیت این شهر است.

سرپرست اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در شهر مریوان نیز این سایت‌ها در زیربنایی بالغ بر ۲۱ هکتار و با زیر پوشش بردن ۶ هزار و ۹۶۷ نفر از جمعیت ۱۱۵ هزار نفری این شهر پیش‌بینی شده است.

بختیاری با بیان اینکه ۲۷۶ هکتار زمین نیز در مریوان به این مهم اختصاص گرفته است، افزود: این سایت‌های اسکان در مجموع ۱۵ درصد از جمعیت ۴۷ هزار و ۱۷۴ نفری در کامیاران را زیرپوشش قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: در شهر کامیاران نیز ۹ هکتار زمین برای ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری در نظر قرار گرفته که ۶۰ درصد از جمعیت از ۳ هزار و ۲۸۳ نفر ساکنین این مناطق را زیرپوشش قرار خواهد داد.

سرپرست اداره مدیریت بحران پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در کل ۴۴ نقطه برای ایجاد این سایت‌ها در نظر گرفته شده که ۱۱۵ هزار ۷۹۹ نفر برابر با ۶ درصد از کل جمعیت در این ۶ شهر را شامل می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه مطالعات فاز دوم این طرح به دلیل نبود اعتبار انجام نشده است، گفت: به همین دلیل هیچ‌کدام از این نقاط به دلیل عدم انجام مطالعات تکمیلی موفق به اخذ تائیدیه نشده‌اند.

نظر شما