شناسهٔ خبر: 30874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نریمان مصطفایی خبر داد:

اجرای ۲۰۰ طرح عمرانی در سکونتگاه‌های غیررسمی/ اختصاص بیش از ۱۴هزار میلیارد برای محلات ناکارآمد/ ارتقای خدمات فرهنگی و اجتماعی محله‌های هدف بازآفرینی

نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی ازاختصاص بیش از ۱۴هزار میلیارد ریال اعتبار و اجرای ۲۰۰ طرح عمرانی در محلات ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نریمان مصطفایی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از یک خانه محله و پایگاه سلامت اجتماعی در کوی گلستان و محله صالح آباد سبزوار با اعلام این خبرافزود: از این اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی، یک هزار میلیارد ریال برای ساماندهی بافت های فرسوده، ۳۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال نیز به صورت ویژه برای اجرای طرح بازآفرینی محلات ناکارآمد به کلان شهرهای مشهد، قم، شیراز و شهرستان های استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی گفت: با اختصاص این اعتبارات ۲۰۰ طرح عمرانی شامل احداث خانه محله، پایگاه های اجتماعی و کتابخانه در این محلات در دست اجرا قرار گرفته است.

مصطفایی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها نشست های ستاد بازآفرینی به صورت استانی و شهرستانی با مسئولیت استانداران و فرمانداران برگزار و مشکلات موجود در این سطوح مورد ارزیابی قرار می گیرد.

۹۳ درصد از خدمات بهریستی به مردم واگذار شد

به گزارش ایرنا، مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی این سازمان استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد (سمن) برای کاهش آسیب های اجتماعی است و بر این اساس ۹۳ درصد از فعالیت ها و خدمات خود را به این بخش واگذار کرده است.

سیدحسن موسوی چلک افزود: بهزیستی تنها سازمان در کشور است که خدمات اجتماعی را با کمک مردم و تسهیل گران اجتماعی به افراد نیازمند ارائه می کند.

وی اظهار کرد: ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی نیازمند ارائه خدمات اجتماع محور هستند که در این محلات پایگاه های خدمات اجتماعی با کمک ساکنان محل ایجاد می شود.

موسوی چلک گفت: تلاش ویژه دولت در سه سال گذشته سبب شده است نگاه مسئولان و جامعه نسبت به این محلات تغییر یابد و خدمات اجتماعی و فرهنگی براساس نیازهای ساکنان این مناطق ارائه شود.

۱۲ محله و سکونتگاه غیررسمی در سبزوار شناسایی شده که بیش از ۴۰ هزار نفر در این مناطق ساکن هستند.

طرح بازآفرینی محلات و سکونتگاههای غیررسمی از سال ۱۳۹۳ در سبزوار در حال اجراست.

نظر شما