شناسهٔ خبر: 30908 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از برج تاریخی گنبد قابوس

بازدید دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از بنای تاریخی برج گنبد قابوس در شهر گنبد کاووس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر ایزدی در این بازدید ضمن آگاهی یافتن از اقدامات انجام شده در خصوص "عملیات اجرایی طرح توسعه میراث جهانی گنبد کاووس" نکات ارزشمندی در خصوص تسریع روند پروژه بیان نمودند.

شایان ذکراست، این برج یكی از آثار باستانی كشورمان كه در اعداد بزرگترین مفاخر معماری قرن چهارم هجری است در شمال شرقی ایران در شهر گنبد كاووس قرار دارد. این بنای معروف كه یكی از بلند ترین آثار تاریخی جهان بشمار می آید بر فراز تپه خاكی كه قریب ۱۵ متر از سطح زمین بلند تر است قرار دارد این بنا در سال ( ۳۹۷ ه. ق. و ۳۷۵ ه. ش) و در زمان سلطنت شمس المعالی قابوس ابن و شمگیر و در شهر جرجان كه پایتخت پادشاهان آن دیار بوده، بنا گردیده است بنایی كه از هزار سال پیش تا كنون بر فراز تپه ای خاكی استوار است در عین سادگی یكی از غرور انگیز ترین بناهایی است كه نه تنها در خاك ایران بلكه در سراسر جهان شناخته شده است و مورد توجه بسیاری از جهانگردان و باستان شناسان است.

گفتنی است دکتر مجید روستا عضو هیات مدیره ، مهندس نریمان مصطفائی مدیر کل دفتر ستاد ملی  بازآفرینی شهری پایدار و مهندس فرهاد قلی زاده رئیس گروه پدافتد غیر عامل و مدیر یت بحران شرکت عمران و بهسازی شهری ایشان  رادر این بازدید  همراهی کردند.

نظر شما