شناسهٔ خبر: 30911 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قزوین

نشست چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قزوین با محوریت دریافت مقاله، حداکثر تا پایان آبان ماه، اول و دوم دی‌ماه در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قزوین در تالار بهشتی شهر قزوین اول و دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قزوین که با محوریت دریافت مقاله در ۱۰ محورِ حوزه‌های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، میراث تاریخی در زمینه محیط‌زیست همچون باستان‌شناسی قزوین، میراث تاریخی در زمینه الگوی سکونت در بافت تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، میراث‌معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث‌فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته برنامه‌ریزی شده است اول و دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

مهلت ارسال مقاله ۳۰ آبان‌ماه است و علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را به نشانی قزوین، خیابان ملاصدرا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال کنند.

محل برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قزوین در تالار مهندس بهشتی استان قزوین به نشانی قزوین، خیابان نادری شمالی، ابتدای خیابان رسالت، کوچه یاسینی است.

پیش‌تر،محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفته بود که سال جاری (۹۵) کنگره تاریخ معماری و شهرسازی پس از یک دهه تاخیر، ابتدا در سراسر استان‌ها و پس از آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود./

 

نظر شما