شناسهٔ خبر: 30925 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئیات بازديد وزیر راه و شهرسازی از شركت هواپيماسازی کومک چين؛

حضور چینی‌ها در صنعت هوانوردی ایران مستلزم داشتن استانداردهای بین‌المللی است/ ابراز علاقه‌مندی مدیر عامل Comac به حضور در بازار ایران

نشست وزیر راه و شهرسازی کشورمان در ادامه سفر به چین به شانگهای رفت و از شركت هواپيماسازی کومک (Comac) چين بازدید و با مدیران ارشد این شرکت هواپیماسازی گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به چین صبح روز جمعه از شركت و كارخانه طراحی هواپیماهای مسافری كومك چین در شانگهای بازدید كرد.

در این بازدید كه مدیرعامل كارخانه مذكور نیز وزیر راه و شهرسازی کشورمان را همراهی می‌كرد ضمن معرفی بخش‌های مختلف طراحی و آزمایش كارخانه از جمله آزمایشگاه شبیه‌سازی و بخش‌های الكترونیك توضیحاتی پیرامون محصولات كارخانه توسط مهندسین مربوط ارائه شد.

همچنین در این دیدار مدیرعامل كارخانه كومك تمایل خود را نسبت به ورود به بازار ایران اعلام کرد و وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز عنوان کرد: بازار هواپیماهای مسافربری بازاری رقابتی است و ورود شركت چینی به بازار و صنعت هوانوردی ایران مستلزم ارائه الزامات و استانداردهای ایمنی، فنی و كیفی به مراجع، سازمان و ایرلاین‌های ایرانی و ارائه خدمات پشتیبانی فنی- مالی از تولیدات آن شركت است.

شركت مذكور دو نوع هواپیمای ARJ۲۱ و C۹۱۹ را به ترتیب با ظرفیت ۹۰ و ۱۵۰ مسافر در دست تولید دارد.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شد.

وی در مدت سه روز اقامت در این شهر علاوه بر دیدار با «چن زنگ گائو» (CHEN ZHENGGAO) وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی، «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) با مدیران و مسئولان شرکت های معتبر فعال در حوزه حمل و نقلی چین نیز ملاقات کرد.

آخوندی و هیات همراه همچنین در بازدیدهای خود در پکن، از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی و مرکز کنترل ترافیک این شهر بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز سه شنبه نیز در نشستی که با حضور بیش از ۲۰۰ تن از نمایندگان و فعالان حوزه حمل و نقل چین و همچنین مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط با این حوزه در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر پکن برگزار شد، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها را در ایران تشریح کرد. /

نظر شما