شناسهٔ خبر: 30941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در گلستان

جلسه جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، استاندار و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های عضو این ستاد روز پنجشنبه در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، در ابتدای این نشست ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به ارائه گزارشی مختصر از بافت‌های ناکارآمد شهری استان و اقدامات ستاد استانی پرداخت.

پرداخت تسهیلات نوسازی، مقاوم‌سازی، قرض‌الحسنه و ودیعه مسکن، دیون شهرداران، بازگشایی معابر طرح آفتاب، تهیه طرح مطالعاتی و تفصیلی شهر گمیشان، به‌روزرسانی مطالعات مناطق و محلات قدیمی و فرسوده استان در سال‌های ۸۵ و ۸۶ و تداوم بازآفرینی در تکایا و محلات و بافت‌های تاریخی گرگان از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

از دیگر مطالب ارائه شده در این نشست، اقدامات بازآفرینی در بافت‌های تاریخی و محلات هدف گرگان و گنبد بود که از سوی دکتر حسین کتولی کارگزار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در امور اجرایی شهر گرگان و فرمانداران گرگان و گنبد مطرح شد.

برخی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و مدیران تشکل‌های مردم نهاد نیز به ایراد نظرات و پیشنهاد‌های خود برای اجرا و اثربخشی بهتر این اقدامات در بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان پرداختند.

سخنرانی محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و حسن صادقلو استاندار گلستان نیز بخش پایانی این نشست را تشکیل داد.

بازدید از طرح بهسازی تکایای پاسرو و خانه باقری در گرگان و محلات تاریخی و بافت‌های فرسوده شهر گنبد و نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بود.

نظر شما