شناسهٔ خبر: 30967 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

موسوی خبر داد:

اجرای ۵ پروژه مهم در راه‌آهن آذربایجان شرقی طی ۳ سال گذشته/ پوشش رادیویی دو محور تبریز- جلفا و تبریز- رازی در آینده نزدیک

ایستگاه راه آهن تبریز سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان از اجرای پروژه‌های پوشش رادیویی در محور مراغه- تبریز و تبریز- جلفا و تبریز- رازی، محور شمار تبریز- جلفا، کابل فیبر نوری رازی- جلفا و ایجاد مرکز CTC در محور تهران-تبریز طی ۳ سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ میرحسن موسوی سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان بابیان اینكه طی ۳ سال گذشته نزدیک به ۵ اقدام مهم در بخش علائم الكتریكی و ارتباطات انجام‌شده است، گفت: قرار بود پوشش رادیویی در ۳ محور انجام شود كه خوشبختانه در محور مراغه تا تبریز عملیاتی شده و تبریز-جلفا و تبریز–رازی نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: موضوع محورشمار ایستگاه راه‌آهن تبریز-جلفا نیز از دیگر اقدامات بوده و با توجه به اینكه پروژه برقی كردن در این محور انجام می‌شود، موضوع محورشمار در این مسیر در حال تكمیل است.

سرپرست اداره كل راه‌آهن آذربایجان (تبریز) تصریح كرد: پروژه كابل فیبر نوری در راه‌آهن رازی-جلفا نیز تا محور مراغه انجام‌شده و مسیر رازی هنوز تکمیل‌نشده است اما در حالحاضر کابل‌های هوایی راه‌آهن جمع‌آوری‌شده است.

وی به یكی دیگر از پروژه‌های مهم در بحث علائم الكتریكی و ارتباطات اشاره كرد و افزود: مطالعات پروژه مرکز كنترل ترافیک  CTC در حال انجام است و در همین راستا یك شرکت خارجی سیستم RC تبدیل می‌کند كه بر این اساس كل مسیر تهران و تبریز باید به این سیستم مجهز شود.

معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان كرد: بهره‌برداری از ظرفیت مازاد ارتباطات راه‌آهن موجب درآمد غیرعملیاتی در راه‌آهن می‌شود كه برای این اقدام، كارهای سخت‌افزاری صورت گرفته تا تجهیزات مربوط به آن نصب شود.

نظر شما