شناسهٔ خبر: 30998 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در ادامه سفر به کشور چین صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پارک فناوری سوجو در شهر سوجو چین/ بازدید از محلات مرکزی و بافت قدیم شهر سوجو

بازدید وزیر راه وشهرسازی در ادامه سفر به کشور چین روز شنبه از پارک فناوری سوجو واقع در شهر سوجو این کشور بازدید و از نزدیک در جریان روند ایجاد، شکل‌گیری و توسعه پارک فناوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی دکتر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در ادامه سفر به کشور چین روز شنبه از پارک فناوری سوجو واقع در شهر سوجو بازدید و از نزدیک در جریان روند ایجاد، شکل گیری و توسعه پارک فناوری به ویژه توسعه زیرساخت های اطلاعاتی محموعه قرار گرفتند.

پارک فناوری سوجو بر اساس انعقاد قرارداد همکاری مشترک میان دولت چین و دولت سنگاپور در سال ۱۹۹۴ به منظور استفاده از تجارب دولت سنگاپور و با هدف توسعه و ساخت مجموعه‌ای جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان داخلی و نیز متخصصان و شرکت‌های معتبر بین‌المللی فعال در حوزه توسعه، صنعت، ساخت و ساز و ... ایجاد شده است.

استفاده از وجوه مختلف حمل ونقل شامل ریلی، دریایی، هوایی جهت ارتباط مجموعه با سایر نقاط جهان از ویژگی‌های پارک فناوری سوجو می‌باشد.

شایان ذکر است در ادامه دیدار از شهر سوجو، دکتر آخوندی از یکی از محلات مرکزی و بافت قدیم شهر که مورد بهسازی و بازآفرینی قرار گرفته بود نیز دیدن کردند.

لحاظ کردن عناصر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی در فرآیند بازآفرینی و بهسازی محله مورد نظر یکی از ویژگی های مهم پروژه مذکور محسوب می شود.

نظر شما