شناسهٔ خبر: 3105 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

آشنایی با انجمن خیرین راه و ترابری

انجمن خیرین راه و ترابری انجمن خیرین راه و ترابری برای ایجاد بستر و تسهیل امکانات حمل و نقل در نقاط نیازمند، آسیب دیده و محروم تشکیل شد.

"اشاعه فرهنگ مشارکت و جلب کمک‌های مردمی در حوزه حمل و نقل مناطق محروم و نیازمند"٬ "مراقبت از اجرای نظرات و اهداف شرعی و قانونی خیرین در طول حیات خیّر و تداوم امور طبق خواسته او"٬ "انجام بهینه عملیات عمرانی از طریق مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای اهداف و نظرات خیرین مطابق ضوابط و مقررات در مناطق محروم و نیازمند"٬ "ارتقاء ایمنی راه‌هاي مناطق محروم و نیازمند از طریق فرهنگ‌سازی و تأمین تجهیزات و تسهيلات ميان راهي (از قبيل احداث پل، زیرسازی، روسازی، تعریض، بهسازی، احداث نمازخانه، سرويس بهداشتي، پارکینگ، استراحتگاه، تکمیل علائم، تجهيزات، روشنايي و ارتباطي و ... )"٬ "جلب مشارکت ذينفعان صنعت حمل و نقل ( از قبيل مشاورين، پيمانكاران، كارفرمايان، بیمه گذاران، بهره برداران، سازندگان، انجمن های صنفی، اصناف و ... ) به منظور جذب منابع و هدايت به سمت اهداف انجمن"٬ "ارتباط، همراهي و همكاري با ساير جوامع خيرين و تشكلهاي هم راستا " کلیات اهداف تشکیل انجمن خیرین راه و ترابری را شامل می‌شود.

مشخص شدن نیازمندی‌های مربوط در مناطق محروم٬ اولویت بندی نیازمندی‌ها٬ جلب و جذب مشارکت و کمک‌های مادی، فکری و معنوی خیرین برای اجرای طرح‌ها٬ مراقبت از اجرای بهینه طرح ها و نظرات خیرین٬ تحویل طرح‌های اجرا شده به بهره برداران بسترهای تحقق اهداف انجمن خیرین راه و ترابری هستند.

البته تأمین تمامی قیر مورد نیاز برای آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار٬ امکان تأمین زمین و اجرای راه‌های دسترسی برای احداث نمازخانه٬ سرویس‌های بهداشتی و تسهیلات راهی٬ پرداخت 50 درصد از هزینه پروژه‌های مورد نظر در مناطق محروم و نیازمند از سوی وزارت راه و شهرسازی٬ تأمین ماشین آلات راهسازی برای خیرین به منظور اجرای پروژه‌ها به صورت امانی٬ امکان معرفی خیرین به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات بانکی خدماتی هستند که دولت در اختیار خیرین راه و ترابری برای اجرای پروژه‌ها قرار می‌دهد./

نظر شما