شناسهٔ خبر: 31061 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن مطرح کرد:

لزوم افزایش بهره‌وری ناوگان ریلی مقابل افول حجم معادن/ باید تعرفه حمل کالا کاهش یابد

احمد خدایی قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است تاکید کرد: باید با افزایش بهره‌وری ناوگان و استفاده از قطارهای سبک و پرسرعت به جای قطارهای سنگین منافع جدیدی برای شرکت‌ها ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن در نشست مشترك با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار بابیان اینكه افزایش سهم بهره‌وری و قیمت تمام‌شده و كاهش قیمت حمل‌ونقل بار منافع شرکت‌های حمل‌ونقلی و در پی آن صنعت ریلی را به همراه دارد، از افزایش پارامترهای موردنظر در تعیین تعرفه حمل بار در جهت ساده‌تر و مطلوب كردن این نرخ خبر داد.

احمد خدایی در نشست مشترك راه‌آهن با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار با اشاره به اینكه بایستی قیمت تمام‌شده حمل در کوتاه‌مدت كاهش یابد، گفت: درحالی‌که صاحبان كالا توقع افزایش نرخ را در حمل بار دارند، سهم بخش حمل‌ونقل ریلی در قیمت تمام‌شده باید به حداقل برسد تا صرف جبران خسارت‌ها شود.

وی بابیان اینكه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، افزود: منابع بار ما به‌تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است كه بایستی بهره‌وری روی واگن‌ها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکت‌ها فراهم و به‌جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبك و پرسرعت استفاده كنیم.

قائم‌مقام مدیرعامل به همكاری شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار و همچنین بخش‌های مختلف راه‌آهن اشاره كرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به همدیگر كمك كرده و گلوگاه‌ها را از میان برداریم.

وی اضافه كرد: اگر خواهان افزایش قیمت تمام‌شده حمل بار هستیم باید قیمت‌ها را منطقی رشد دهیم.

خدایی گفت: مدیران راه‌آهن بایستی به‌صورت ماهانه جلساتی را با شرکت‌های حمل‌ونقل بار برگزار كرده و مغایرت‌های موجود در بخش بار را رفع و به دغدغه‌های این بخش مهم رسیدگی كامل شود.

وی اظهار داشت: درصورتی‌که بتوانیم سهم بهره‌وری حمل‌ونقل بار را افزایش و قیمت تمام‌شده را كاهش دهیم، این به نفع صنعت ریلی و شرکت‌های حمل‌ونقلی خواهد بود.

خدایی با اعلام اینكه بخش خصوصی باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهد، عنوان كرد: منافع اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهره‌وری باشد.

قائم‌مقام مدیرعامل بیان كرد: ضروری به نظر می‌رسد در راه‌آهن برخی سیاست‌ها از سوی مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی اعلام و متناسب آن نظرها و پیشنهاد‌های مختلف استخراج شود.

وی به یكی از سیاست‌های راه‌آهن در بحث تعرفه اشاره كرد و افزود: ما درصدد هستیم تعرفه را تابع پارامترهای بیشتری كرده و از شكل پیچیده فعلی خارج و قابل‌فهم‌تر و ثابت كنیم و هرچقدر تعرفه راه‌آهن قابل‌فهم‌تر و ساده‌تر باشد برای ما مطلوب است.

برچسب‌ها:

نظر شما