شناسهٔ خبر: 31075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توقف یکی از پروژه‌های بلند مرتبه‌سازی قزوین به علت تخلفات ساختمانی

حامد عبدالرزاقی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوين از وجود موارد عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی دراجرای برخی از بخش‌های عملیات ساختمانی یکی از پروژه‌های بلند مرتبه‌سازی استان قزوین خبر داد و گفت: در صورت عدم اصلاح موارد ابلاغ شده، ادامه عملیات اجرایی پروژه متوقف می‌گردد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،حامد عبدالرزاقی با اعلام این خبر گفت: ناظران عالی این اداره کل در اعمال ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بازدید و بازرسی مکرر از پروژه‌های بلند مرتبه و مجتمع‌های تجاری و اداری در حال ساخت استان را با توجه به اهمیت آنهادر الویت‌های کاری خود قرار داده­‌اند.

وی افزود: این پروژه‌ها به عنوان نمادهای شاخص شهری دارای کارکردهای موثری در منظر شهر می‌باشند و با توجه به دوام و ماندگاری این ساختمان‌ها ضرورت دارد که کیفیت مصالح و اجرا از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.

رییس اداره نظام مهندسی ادامه داد: ضمنا رعایت مقررات مربوط به حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین مقررات مربوط به پدافند غیر عامل ازدیگر الویت‌ها می‌باشد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از موارد نقص و تخلف در یکی از پروژه‌های بلند مرتبه قزوین،افزود: حذف یکی از ورودی‌های اصلی ساختمان، ایمنی ناکافی نماسازی و عدم طراحی و اجرای نما در سطوح قابل رویت، بخشی از موارد نقص این پروژه می‌باشد.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه نمای ساختمان تاثیر قابل توجهی در سیما و منظر شهری دارد یادآور شد: موضوع تکمیل نمای این ساختمان می­‌بایست در کمیته سیما و منظر اداره کل راه و شهر سازی استان مورد بررسی قرار گیرد.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان عدم وجود مجری واجد صلاحیت در مرحله نازک‌کاری را به عنوان یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات بر شمرد.

وی با اشاره به این که تخلفات دیگری نیز در اجرای عملیات ساختمانی این پروژه مشاهده شده، عنوان کرد: با توجه به پیگیری­‌ها و نیز هماهنگی بعمل آمده با دستگاه­‌های متولی، در صورت عدم توجه به تذکرات ابلاغ شده، اجرای عملیات ساختمانی این پروژه باید متوقف گردد.

نظر شما