شناسهٔ خبر: 3108 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

خداکرمی به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

مذاکره برای تخفیف عوارض فرودگاهی ويژه ایرلاین‌های ایرانی در نجف/ درخواست ایرلاین عراقی برای افزایش سهم پروازها

محمد خداکرمی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هفته‌ای 63 پرواز از ایران به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود گفت: سهم بیشتر از این بازار در اختیار ایرلاین‌های ایرانی است.

محمد خداکرمی در گفتو‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حضور هیئتی از کشور عراق در ایران و مذاکرات در بخش هوایی گفت: هیئتی از عراق به سرپرستی وزیر حمل و نقل عراق برای گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی ایران به کشورمان سفر کرد که مدیر شرکت هواپیمایی العراقیه نیز به نمایندگی از سازمان هواپیمایی عراق مذاکراتی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام داد.

وی افزود: در جلسه ای که در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور هیئت عراقی برگزار شد مشکلات پیش روی ایرلاین‌های ایرانی و عراقی مورد بررسی قرار گرفت؛ به منظور فراهم کردن امکانات بیشتر، از میان برداشتن موانع و تسهیل همکاری دو کشور در حوزه حمل‌ونقل هوایی مواردی مطرح شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هفته‌ای 63 پرواز از ایران به مقاصد نجف و بغداد انجام می‌شود، افزود: سهم بیشتر این بازار در اختیار ایرلاین‌های ایرانی که است و شرکت العراقیه در خواست کرد تا سهم خود را در پروازها افزایش دهد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مطرح شده درخواست تخفیف عوارض فرودگاهی برای ایرلاین عراقی است که در مقابل ما هم درخواست کردیم تا عوارض فرودگاهی برای شرکت‌های ایرانی در فرودگاه نجف کاهش یابد./

نظر شما