شناسهٔ خبر: 31099 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

راه اندازی سیستم مکانیزه مدیریت پروژه برای نظارت بخش خصوصی و دولت

جلسه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما راه‌اندازی سیستم مکانیزه مدیریت پروژه است که در این روش امکان پیگیری و نظارت بخش خصوصی و دولت از ابتدا تا انتهای پروژه به‌صورت کاملاً مکانیزه وجود دارد و این موضوع راه‌حل مناسبی برای کاهش نوسان‌‌های مدیریت کیفیت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سعید محمدزاده  در جمع مهندسین مشاور مطرح کرد: باید بستری فراهم شود تا با همکاری مهندسین مشاور مدیریت دانش و مستندسازی پروژه‌ها به‌صورت منسجم اجرا شود و مدیریت دانش در بحث مدیریت پروژه‌ها به‌صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش، روز گذشته جلسه هم‌اندیشی و معرفی بسترهای جدید نرم‌افزار و سامانه‌های الکترونیکی مدیریت پروژه‌ها و سامانه اطلاعات مکان‌یابی (GIS) با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌ها، سرپرست دفتر مدیریت پروژه‌ها، مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات و نمایندگان مهندسین مشاور برگزار شد.

سعید محمد زاده با تأکید بر سیستم مدیریت پروژه‌ها اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌شده است تا وضعیت مدیریت پروژه‌ها ساماندهی شود و این موضوع با تعامل بیشتر  جامعه مهندسین مشاور با دولت و اتخاذ بهترین روش برای بهبود کیفیت مدیریت پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

وی خواستار مدیریت کیفیت منسجم و یکپارچه در پروژه‌ها شد و افزود:‌یکی از برنامه‌های اصلی ما راه‌اندازی سیستم مکانیزه مدیریت پروژه است که در این روش امکان پیگیری و نظارت بخش خصوصی و دولت از ابتدا تا انتهای پروژه به‌صورت کاملاً مکانیزه وجود دارد و این موضوع راه‌حل مناسبی برای کاهش نوسان‌‌های مدیریت کیفیت محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سیستم پاسخگویی به درخواست‌ها به‌صورت مکانیزه و غیر کاغذی خبر داد و گفت:‌ به دنبال این هستیم تا به‌منظور انجام پروژه‌ها باکیفیت مناسب و دقت بیشتر، سرعت پاسخگویی به درخواست‌ها و مکاتبات را افزایش دهیم و با مکانیزه کردن آن به فاکتور زمان توجه بیشتری ‌شود و همچنین چرخه پیگیری درخواست تا پاسخ قابل‌پیگیری باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مستندسازی و تهیه شناسنامه پروژه‌ها را گامی مهم از سوی مهندسین مشاور در مدیریت پروژه برشمرد و بیان داشت: با توجه به گستردگی پروژه‌ها از گذشته تا به امروز بخشی از پروژه‌ها مستندسازی نشده است و لازم است تمام پروژه‌ها اطلاعات مکانی داشته باشند و با استفاده از نرم‌افزار GIS دسترسی به اطلاعات پروژه ممکن باشد درواقع درخواست ما این است تا پروژه در سطحی که پروژه قرار دارد مدیریت شود.

گفتنی است این جلسه به‌منظور ارائه راهکار در حوزه ورود اطلاعات قرارداد پروژه‌ها در سامانه سامع و تسریع در جانمایی مکانی پروژه‌ها (GIS) در حوزه راه و بزرگراه‌ها برگزار شد.

با توجه به گستردگی پروژه‌های راه و بزرگراه در کشور مقرر شد پروژه‌هایی که درگذشته مستندسازی شده‌اند و اطلاعات مکان‌یابی آن‌ها ناقص است و نقشه LOCAL آن‌ها در دسترس است مختصات GPS سه‌نقطه از پروژه ارائه شود تا به‌منظور مستندسازی از آن‌ها بهره گرفته شود.

در پایان این جلسه مقرر شد اطلاعات هر پروژه به همراه نامه رسمی از شرکت‌های مهندسین مشاور به دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات ارائه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما