شناسهٔ خبر: 31100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساردویی و عراقی‌زاده مطرح کردند:

تسریع در پروژه‌های بزرگراهی کرمان جنوبی با انتزاع راهداری/ انجام مطالعات بازآفرینی در ۱۰ محله هدف/ برنامه‌ریزی برای رفع ۷۹ نقطه حادثه‌خیز کرمان جنوبی

محمد ساردویی به گفته مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی انتزاع راهداری از این اداره کل به انسجام و تسریع در پروژه‌های بزرگراهی و راه‌سازی منجر می‌شود.

محمدساردویی، مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی، درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سیاست انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی بسیار خردمندانه بوده و به انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌های اداره‌های کل راه و شهرسازی منجر می‌شود و از حجم کارهای فیزیکی آنها می‌کاهد. با این انتزاع امور راهداری، ایمنی و نگهداری راه‌ها به دستگاهی دیگر منتقل شده و ما فرصت بیشتری برای پرداختن به برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در احیای بافت فرسوده و اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی خواهیم داشت.

ساردویی در معرفی عمده‌ترین پروژه‌های بزرگراهی این اداره کل گفت: کرمان جنوبی در جنوب شرقی کشور قرار دارد و نیمی از آن کوهستانی است.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی افزود: یکی از طرح‌های راه‌سازی کرمان جنوبی، پروژه راه شریانی جیرفت-سه راهی بم به سمت زاهدان است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده کرمان جنوبی قرار دارد و ۲۰ کیلومتر آن تکمیل شده و مابقی نیز سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بزرگراه جیرفت-کهنوج-رودان به طول ۲۱۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ کیلومتر این بزرگراه تکمیل شده و هشت کیلومتر را تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

ساردویی با اشاره به اینکه ۱۸۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت-بافت-سیرجان در کرمان جنوبی واقع است، افزود: ۱۵ کیلومتر این محور تکمیل شده و تا اوایل سال آینده ۱۱ کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۴۷ کیلومتر از راه شریانی کهنوج-رودبار جنوب-ایرانشهر در کرمان جنوبی قرار دارد که پنج کیلومتر آن افتتاح شده و پنج کیلومتر نیز تا اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی همچنین به ساخت پل‌های ورودی جیرفت اشاره کرد و گفت: این پل‌ها درمجموع ۴۲۰ مترطول دارند و در حال نصب شمع‌های آنها هستیم. همچنین سال گذشته ۷۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شد و امسال نیز در حال ساخت ۲۲۰ کیلومتر دیگر راه روستایی هستیم.

وی افزود: اکنون ۹۷۰ کیلومتر راه روستایی کوهستانی فاقد آسفالت در کرمان جنوبی داریم که با کسب اعتبار موردنیاز آسفالته می‌شوند.

انجام مطالعات بافت فرسوده در جیرفت و کهنوج

ساردویی همچنین گفت: درهر یک از شهرهای جیرفت و کهنوج پنج محله را برای انجام مطالعات بافت فرسوده شناسایی کرده‌ایم و سه پروژه بهسازی شامل ساخت سوله فضای ورزشی در محله حسین‌آباد و احداث بوستان در رهجرد و کلرود را در شهر جیرفت در آستانه اجرا داریم.

برنامه‌ریزی برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای

احسان عراقی‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی نیز در سخنانی از برنامه‌ریزی برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای کرمان جنوبی خبر داد و گفت: ممکن است در آغاز، اجرای طرح ادغام راهداری به عنوان نهادی سخت‌افزاری با حمل و نقل جاده‌ای که عملکردی نرم‌افزاری صرف دارد با بروز مشکلاتی همراه باشد ولی درآینده نزدیک این دو نهاد با یکدیگر همسو می‌شوند و با انجام صحیح مدیریت راه‌ها با کاهش آمار تلفات جاده‌ای مواجه می‌شویم.

عراقی‌زاده افزود: به زودی هفت دستگاه دوربین کنترل سرعت هوشمند در محورهای مواصلاتی کرمان جنوبی نصب می‌شود و برای رفع ۷۹ نقطه حادثه‌خیز برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان جنوبی همچنین به مشکل کمبود اعتبار برای نوسازی ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما فرسودگی و عمر بالای ماشین‌آلات راهداری است که با اعتبارهای اختصاص یافته قادر به تعمیر و نوسازی آنها نیستیم.

نظر شما