شناسهٔ خبر: 31163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب غرب استان فارس مطرح شد:

پیشرفت قابل توجه چند پروژه بزرگراهی در فارس/ تخصیص ۹۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های کشور

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصا حمل و نقل معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی جنوب غرب استان فارس گفت: محورهای بزرگراهی استان علیرغم تنگناهای اعتباری از پیشرفت قابل قبولی برخوردار می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهر سازی در این سفر و بازدید از راههای استان فارس، اظهار داشت: محورهای بزرگراه شیراز به کوار، کوار به فیروزآباد، فیروزآباد به قیر و فیروزآباد به فراشبند علیرغم تنگناهای اعتباری و تخصیص بودجه که در وزارت راه و شهرسازی حاكم است، خصوصا مطالبات زیادی که پیمانکاران بخش راه از وزارت راه و شهرسازی دارند، این پروژه ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار می باشد.

این گزارش می افزاید عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در حاشیه این بازدید اعلام كرد : ۹۵۰۰ میلیارد ریال به بهسازی راه‌های کشور اختصاص یافته است که با این اعتبار می توان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از راههای کشور را بهسازی و ترمیم کرد، با  این وجود و کمبود اعتبار در تمام استان ها عملیات راهداری وبهسازی رویه راهها، همچنین اصلاح و رفع نقاط پر حادثه در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قرار دارد که این عملیات با جدیت در حال اجرا می باشد.

حسن نیا ایمنی در سفر های جاده ای را یک اصل مهم برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد وگفت : بیش از ۹۳ درصد جابجایی کالا و مسافر ازشبکه راههای کشور انجام می گیرد. با توجه به نزدیکی استان فارس به استان هرمزگان ایمنی جاده های استان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

این گزارش حاكی است مسئولین ضمن بازدید از محور های فیروزآباد به کوار، فیروزآباد به قیر وکارزین، قیر و کارزین به جهرم، قیر و کارزین به عسلویه و محور فراشبند به فیروزآباد، به بررسی مسائل ومشکلات این پروژه ها و تامین اعتبارات جهت ادامه و سرعت بخشیدن به پروژه ها پرداختند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این سفر معاون شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، معاون امور عمرانی استانداری فارس و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان فارس نیز حضور داشتند.

نظر شما