شناسهٔ خبر: 31175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد؛

هشدار به رانندگان؛ ارتفاع برف در برخی نقاط گیلان بیش از یک متر است/ کندی تردد در محورهای‌ اصلی گیلان

راهداری برف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از کندی تردد در بیشتر محورهای اصلی استان گیلان خبر داد و گفت: در برخی نقاط ، ارتفاع برف افزون بر یک متر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ناصر آل‌محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: با توجه به شدت بارش برف در استان، تردد در محورهای اصلی از جمله محورهای رشت - امام زاده هاشم٬ شفت٬ فومن٬ صومعه سرا٬ رضوانشهر٬ رودبار و منجیل به کندی انجام می‌شود.

وی به ارتفاع برف در برخی محورهای استان اشاره و بیان کرد: ارتفاع برف در محدوده عوارضی آزادراه رشت - قزوین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر٬ محورهای آبی نام سیاهکل بیش از یک متر٬ بلوردکان - خصیب دشت املش یک متر، اسالم - خلخال ۸۰ تا ۸۵ سانتیمتر٬ امام زاده ابراهیم شفت ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر٬ گیلوان ماسال ۸۰ سانتیمتر و پونل - خلخال ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر رسیده است.

آل محمدی اضافه کرد: همچنین در محورهای شهرستان های رضوانشهر ۳۰سانتیمتر٬ انزلی ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و فومن ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر برف به زمین گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رانندگان خواست برای تردد در محورهای اصلی و کوهستانی استان، از زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی همچنین در گفتگو با ایرنا توصیه کرد که هم وطنان قبل از عزیمت در مسیرهای ارتباطی استان، از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۴۱ از وضعیت راه ها مطلع شوند.

۵۳۸ راهدار با ۲۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین در محورهای استان بویژه نقاط برف گیر مستقر هستند./

نظر شما