شناسهٔ خبر: 31176 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

علی بیت اللهی خبر داد:

تشکیل سه کمیته برای کاهش خطرات فروریزش و فرونشست در شهرهای کشور/ بررسی حفره‌ها و فروریزش‌های شهری در کمیته‌های مشترک دولت و شهرداری

علی بیت اللهی مدیرگروه زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل سه کمیته قنوات، ژئوتکنیک و مترو برای تدوین ضوابط ساخت و ساز شهری خبر داد و گفت: فعالیت این کمیته‌های فرعی، بررسی و مطالعه حفاری‌ها، حفره‌ها و فروریزش‌های شهری و تدوین ضوابط و قوانین برای قانونمندسازی ساخت‌وساز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی بیت اللهی، گفت: برای ضابطه‌مند کردن ساخت وساز و کاهش خطرات فروریزش و فرونشست در شهرهای کشور سه کمیته قنوات، ژئوتکنیک شهری(گودبرداری) و مترو تحت نظارت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و کارگروه ملی مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین تشکیل شد.

وی اظهار داشت: فعالیت این کمیته‌های فرعی، بررسی و مطالعه حفاری‌ها، حفره‌ها و فروریزش‌های شهری و تدوین ضوابط و قوانین برای قانونمندسازی ساخت‌وساز است.

مدیر گروه زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: اعضای این سه کمیته بحث حفاری‌های مترو، حفره‌های ایجاد شده در اثر گودبرداری‌های عمیق و همچنین ساخت وساز پیرامون قنوات شهری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 بیت اللهی ادامه داد: این کمیته ها تاکنون جلساتی را برگزار کرده اند و براساس برنامه قرار است نتایج جلسات و تصمیمات به صورت آیین‌نامه به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شود و پس از تصویب شورا به صورت قانون و ضابطه شهری تعریف و اجرا شود.

وی به مهر گفت: این ۳ کمیته به صورت دوره‌ای و براساس رخدادهای شهری تشکیل جلسه می‌دهند و اعضای این کمیته‌ها هم نمایندگان وزارت نیرو، شهرداری، شرکت مترو، مهندسان مشاور و اساتید و پژوهشگران دانشگاهی هستند.

نظر شما