شناسهٔ خبر: 31183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پروازهای فرودگاه خرم آباد/ از سرگیری پروازهای ۳ ایرلاین در مسیر تهران، مشهد، کیش و عتبات عالیات

هواپيما فرودگاه مدیر روابط‌عمومی فرودگاه خرم آباد از آغاز پروازهای آن فرودگاه پس از اجرای طرح توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر بهاروند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی تابان انجام شد واز هفته آینده سایر پروازهای این فرودگاه از سرگرفته می شوند.

به گفته وی در راستای انجام عملیات اجرایی تطویل و آسفالت باند فرودگاه خرم آباد پروازهای این فرودگاه متوقف شده بود.

بهاروند گفت: پس از اتمام اجرای تطویل، آسفالت، خط کشی و نصب سیستم روشنایی امروز نخستین پرواز این فرودگاه با موفقیت انجام شد.

استاندار لرستان دوشنبه گذشته در خصوص از سرگیری پروازهای این فرودگاه در جمع خبرنگاران گفته بود: پروازهای فرودگاه خرم آباد با حضور سه شرکت هواپیمایی و در چهار مسیر تهران، مشهد، کیش و عتبات عالیات توسط شرکت های تابان، ماهان و آسمان برقرار می شوند.

هوشنگ بازوند با بیان این که با اجرای طرح توسعه، فرودگاه جدیدی ساخته شده است، اظهار کرد: اعتبار استانی اجرای این طرح ۵۳۰ میلیارد ریال بوده و از محل شرکت فرودگاه های کشور نیز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

به گفته وی باند فرودگاه به سه هزار و ۷۵۰ متر رسیده که با این تغییر به یک باند استاندار بین المللی تبدیل شده است.

طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر شامل تطویل باند، توسعه محوطه فرودگاه، اپرون (پارکینگ)، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال فرودگاه و روکش باند اجرا شده است.

این طرح از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و مقرر بود در مدت ۲ سال بهره برداری شود اما با توجه به اجرای طرح توسعه ترمینال و استفاده همزمان مسافران از این فرودگاه برای اعزام و پذیرش، اجرای طرح با تاخیر مواجه شده است.

پیش از این، طول باند این فرودگاه سه هزار و ۲۰۰ متر بود که به تازگی حدود ۴۲۰ متر به طول آن اضافه شده است.در این طرح روکش یکسانی بر طول کل باند فرودگاه ایجاد می شود.همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از ۲۵ سال تعویض می شود.

نظر شما