شناسهٔ خبر: 31188 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

اخطاریه سازمان هواشناسی؛

باران، وزش باد، رگبار و رعد و برق و آب‌گرفتگی معابر در استان‌های شمالی کشور/ هشدار به شهروندان استان‌های شمالی؛ تداوم بارش برف و باران تا جمعه

آبگرفتگی معابر سازمان هواشناسی کشور برای سه روز آینده تداوم بارش برف و باران را که در استان‌های شمالی همراه با باران، وزش باد، رعد و برق و آب‌گرفتگی معابر است تا پایان روز جمعه پیش‌بینی کرد و به شهروندان ساکن در منطقه و تردد کنندگان راه‌های شمال کشور هشدار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران که گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود طی امروز و دو روز آینده هشدار داد و در اخطاریه‌ای احتمال آبگرفتگی معابر را پیش‌‌بینی کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، امروز پنجشنبه ۴ آذرماه، استان‌های فارس، کرمان و بوشهر، فردا ۵ آذرماه استان‌های کرمان، فارس و جنوب بوشهر و همچنین شنبه ۶ آذرماه استان‌های فارس، نیمه‌شمالی کرمان و جنوب بوشهر آب‌گرفتگی معابر، باران، رعد و برق، وزش باد خواهند داشت.

همچنین با توجه به تداوم استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته بر روی کشور، امروز (۴ آذرماه) بارش برف در گیلان، گلستان و به ویژه مازندران و بخش‌هایی از تهران، شمال سمنان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی ادامه پیدا می‌کند.

بر همین اساس، امروز دریای‌خزر و طی امروز و فردا نیز تنگه‌هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود. همچنین، در دو روز آینده استان‌های واقع در شرق، جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک خواهند داشت.

سازمان هواشناسی در اخطاریه خود همچنین اعلام کرده است که احتمال آب‌گرفتگی معابر به دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و رخداد مه وجود دارد و به شهروندان توصیه کرد تا جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به کار گیرند.

تداوم بارش باران و برف در مناطقی از کشور تا جمعه ۵ آذر

احد وظیفه مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از سه شنبه تا جمعه ۹۵/۹/۵ در استان های حاشیه دریای خزر و بصورت خفیف تر در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، بخش هایی از شمال شرق و مرکز کشور بارش باران و برف ادامه دارد.

وظیفه ادامه داد: براساس تحلیل داده و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تداوم و استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در غالب مناطق کشور بخصوص در شمال و شمال شرق ادامه خواهد یافت. همچنین، بارش باران و برف که از سه شنبه آغاز شده تا پایان روز جمعه ۵ آذرماه در استان‌های حاشیه دریای‌خزر و بصورت خفیف‌تر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از شمال‌شرق و مرکز کشور تداوم دارد و روز پنجشنبه از شدت فعالیت این سامانه در مناطق فوق کاسته خواهد شد.

وی طی این مدت در مناطقی از استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف را پیش بینی کرد و گفت: طی این مدت در مناطق جنوب‌شرق، شرق، شمال‌شرق کشور و هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک نیز پیش‌بینی می‌شود. /

نظر شما