شناسهٔ خبر: 3125 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

توسعه 10 هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت 10 هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در کشور در سالهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کرمانشاه، علی نورزاد امروز در حاشیه بازدید از مسیر راه‌آهن غرب کشور در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیش بینی ساخت 10 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور طی سالهای آتی، گفت: از این میزان حدود 4800 کیلومتر در حال ساخت و 4700 کیلومتر نیز در دست مطالعه است.

نورزاد با اشاره به توجه ویژه دولت به گسترش خطوط ریلی کشور، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است تا سهم خطوط ریلی کشور را افزایش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در همین راستا دولت در حال حاضر اجرای هشت طرح ریلی مهم را در کشور در دستور کار دارد که قرار است از محل فاینانس برای اجرای این طرح ها تامین سرمایه شود.

نورزاد خاطرنشان کرد: همچنین رویکردهای دیگری نیز از جمله ساخت، اجاره و انتقال و استفاده از سازوکار ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور تامین منابع مالی این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: قطعا راه‌آهن غرب کشور نیز جزو این پروژه‌هاست که در تلاشیم تا از محل فاینانس و نیز ماده 56 برای این پروژه تامین اعتبار کنیم.

نورزاد با بیان اینکه توان اجرای راه آهن غرب کشور در زمانی کوتاه وجود دارد، اظهار کرد: تنها مشکل تکمیل راه آهن غرب کشور تا کرمانشاه بحث تامین اعتبار است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس بتوایم شاهد افتتاح آن در سال آینده باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما