شناسهٔ خبر: 31260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصری عنوان کرد:

اختصاص ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران پیاده مشهدالرضا(ع)/ تامین ایمنی جاده‌های خراسان رضوی با ۱۰۴ اکیپ راهداری

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از پیش‌بینی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۴۰۰ دستگاه سواری کرایه و ۱۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای بازگرداندن زائران امام رضا(ع) در روزهای پایانی صفر خبر داد.

ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: ​سال گذشته سه میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر وارد مشهد شدند که حدود ۲۷۰ هزار نفر از این تعداد زائران پیاده بودند.​ امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی ماه صفر بیش از ۳۵۰ هزار زایر پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند بنابراین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۴۰۰ دستگاه سواری کرایه، ۱۲۰۰ دستگاه مینی بوس برای بازگرداندن زائران پیش بینی شده است.

نصری افزود: ۱۰۴ اکیپ گشت راهداری نیز به صورت ۲۴ ساعته ضمن تامین ایمنی جاده‌ها با همکاری نیروهای پلیس راه خدمات رفاهی را به زائران پیاده و سواره ارایه خواهند کرد. همچنین دو گروه عملیاتی در محورهای هدف برای توزیع تجهیزات ایمنی بین مسئولان کاروان‌ها و ارائه آموزش‌های متناسب درنظر گرفته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین گفت: در مجموع ۶۴۳۱ دستگاه وسیله نقلیه در ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی داریم که هشت درصد کل ناوگان حمل و نقل کشوری را شامل می‌شود. از ناوگان عمومی استان ۱۶۳۳ دستگاه اتوبوس است که در ایام خاص مانند اربعین و ایام شهادت امام رضا(ع) از ظرفیت تمام این اتوبوس‌ها تا حد نیاز استفاده می‌شود.

نصری افزود: عمر ناوگان اتوبوسی حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۲.۸ سال است و به طور متوسط بین ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ سفر از ناوگان عمومی استان انجام می‌‌شود که حدود ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار مسافر را پوشش می‌دهد. البته در ایام خاص از جمله اربعین و شهادت امام رضا(ع) تعداد مسافران روزانه به ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

نظر شما