شناسهٔ خبر: 31273 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در یک برنامه خبری مطرح شد:

وزیر راه و شهرسازی استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن را پذیرفت/ عذرخواهی پورسیدآقایی از هم‌میهنان و همدردی با بازماندگان حادثه ریلی سمنان

محسن پورسید آقایی محسن پورسيد آقايی مديرعامل شركت راه آهن ضمن ابراز هم‌دردی با بازمانگان سانحه برخورد دو قطار در محور سمنان- دامغان و عذرخواهی از هم‌میهنان از سمت خود استعفا كرد و مورد پذیرش وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن‌ پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تقصیر یا مشکلات به وجود آمده به عهده عوامل انسانی بوده که در این حادثه تصمیماتی اشتباه گرفته بودند، اظهار کرد: با این وجود مدیران باید مسئولیت خود را در قبال این اتفاقات بر عهده بگیرند و از این رو بنده برای عمل کردن به مسئولیت اجتماعی خود ضمن عذرخواهی از مردم شریف ایران به دلیل این حادثه تلخ رسماً از سمت خود استعفا می‌دهم. این استعفا از سوی دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز پذیرفته شده است.

محسن پورسيد آقايي اظهار داشت: نكته واضح در حادثه برخورد دو قطار در محور سمنان- دامغان، بروز خطا تحت بخش مديريت راه‌آهن است و بنابر این بنده با توجه به مسؤوليت اجتماعي و ابراز هم‌دردي با بازماندگان و عذرخواهي از هموطنان استعفاي خود را تقديم وزير راه و شهرسازی كردم كه ايشان نيز آن را پذيرفت.

مدیرعامل مستعفی شرکت راه‌آهن افزود: براي اينكه نشان دهم مديران كشور مسؤوليت خود را می شناسند و خطای پرسنل تحت پوشش آنها بالاخره متوجه مديران ارشد سازمان ها نيز می شود و در اين مواقع مسئوليت اجتماعی خود را می پذيرند استعفاي خود را اعلام كردم.

پورسیدآقایی گفت: ضمن عذرخواهي از ملت ايران اميدوارم چنين حوادثي تكرار نشود و از آن درس بگيريم. همچنين بايد در نظر داشت كه عوامل انسانی مهم است اما بايد به تكنولوژی ها و سيستم های جديد اعتماد كرد.

نظر شما