شناسهٔ خبر: 31285 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خوزستان/ میزبانی هتل پارس اهواز از معماران و شهرسازان

پوستر چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خوزستان با محوریت دریافت مقاله حداکثر تا تاریخ ۲۸ آذرماه، ۵ و ۶ بهمن ماه در هتل پارس اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خوزستان با محوریت دریافت مقاله حداکثر تا تاریخ ۲۸ آذرماه، ۵ و ۶ بهمن‌ماه سال جاری در هتل پارس اهواز برگزار می‌شود.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران، کنگره‌های استانی است که در زمان‌های مختلف در استان‌های سراسر کشور به صورت استانی و پس از اعلام نتایج به صورت ملی در کتاب چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران توسط سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گردآوری خواهد شد.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خوزستان در هشت محورِ حوزهای فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث‌فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته برنامه‌ریزی شده و علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را حداکثر تا تاریخ ۲۸ آذرماه به دبیرخانه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی به نشانی خوزستان، اهواز، خیابان امام‌خمینی شرقی، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان ارسال کنند.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خوزستان، ۵ و ۶ بهمن ماه در هتل پارس اهواز برگزار می‌شود و حامیان برگزاری این کنگره نیز استانداری خوزستان، پارک علم و فناوری، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، سازمان نظام مهندسی خوزستان، شهرداری اهواز، اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، فرمانداری اهواز، اداره کل منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، بنیاد نخبگان و بنیاد مسکن خوزستان هستند.

پیش‌تر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفته بود سال جاری (۹۵) کنگره تاریخ معماری و شهرسازی پس از یک دهه تاخیر، ابتدا در سراسر استان‌ها و پس از آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

گفتنی است، کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی  است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و ... در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

چهارمین دوره برگزاری این کنگره پس از یک دهه تعویق، در سال‌جاری با نگاهی متفاوت برگزار خواهد شد.

برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار کمک کند./

 

نظر شما