شناسهٔ خبر: 3129 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

آمادگی کامل هلال احمر برای امدادرسانی در تمامی صحنه‌ها

هلال احمر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل این جمعیت ملی برای امداد رسانی در تمامی صحنه ها به ویژه خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در داخل و خارج کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي «پیرحسین کولیوند» روز جمعه به ايرنا گفت: جمعیت هلال احمر با حضور در عرصه های مختلف به خصوص در زمان بروز حوادث و سوانح و نیز مناسبت های مختلف از جمله ایام تعطیلات نوروزی، طرح های ملی امداد و نجات تابستانه و زمستانه و نظایر آن نشان داده است که درصورت واگذاری هر مسوولیتی، با افتخار و سربلندی در صحنه ها حاضر و خدمات لازم را به ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی انجام می دهد.

وی توضیح داد: در یک سال و نیم گذشته، جمعیت هلال احمر به دنبال تجهیز امکانات مورد نیاز در استان های حادثه خیز کشور بوده و در این جهت تمامی امکانات لازم را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان انواع حوادث در این استانها تامین کرده تا در زمان بروز حوادث و سوانح آنها را به کار بگیرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به وقوع شمار زیادی از انواع حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کشور باید یک وحدت کامل و منسجمی در بین اعضای امدادگر، جوان و داوطلب این جمعیت ملی وابسته به نهضت جهانی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر ایجاد شود تا خدمت رسانی به مردم در سطح بالا و مطلوبی صورت گیرد.

کولیونداضافه کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ یاری رسانی الهام یافته از دین مبین اسلام،جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به الگوی نمونه در بین کشورهای جهان تبدیل شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ارائه آموزش های امداد و نجات و کمک های اولیه یکی از مهمترین وظیفه این جمعیت ملی در سطح کشور است که می بایست با کمک رسانه های جمعی این مهم برای تحقق شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر برای داشتن یک جامعه آماده برای رویارویایی و مقابله با انواع حوادث محقق شود.

وی افزود: مطالعه دقیق و علمی نقاط مختلف کشور و بهره بردن از تجارب سالهای گذشته در راستای شناسایی حوادث و نقاط حادثه خیز کشور از جمله اموری است که باید از سوی جمعیت محقق شود.

وی با بیان اینکه هم اینک اطلاعات پراکنده ای از حوادث و نقاط حادثه خیز در سطح کشور وجود دارد گفت: این اطلاعات کافی نیست و نمی تواند ما را درپیشگیری از وقوع حوادث و آسیب های ناشی از آن یاری کند.

کولیوند توضیح داد: اگر حوادثی که هر یک از نقاط کشور را تهدید می کند مشخص شود نیروهای امداد و نجات می توانند آمادگی لازم جهت امداد رسانی مطلوب را کسب کنند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر نسبت به پیش بینی ارایه خدمات عام المنفعه به آسیب دیدگان حوادث در راستای کاهش آلام آنان وظیفه مهمی دارد، از این رو در این رابطه با اعلام اطلاعات کسب شده باید دولت را در جهت خدمت رسانی یاری کند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در زمان عادی باید آموزش و برنامه های اجرایی در یک برنامه کاری کاملا مشخص وجود داشته باشد تا بتوان دیگر سازمانها و نهادهای خدمت رسان در زمان بروز حوادث و ایجاد شرایط اضطراری عمومی و پیچیده را با هم هماهنگ و در راستای اهداف جمعیت هلال احمر سازماندهی کرد.

وی مردم را بهترین امدادرسانانان در حوادث معرفی کرد وافزود: چون هیچگاه حادثه خبر نمی کند، ارائه آموزش های همگانی و عمومی امداد و کمک های اولیه به همه مردم از مهم ترین کارهایی است که جمعیت هلال احمر باید به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر رسانه های جمعی در اطلاع رسانی به مردم، یادآور شد: رسانه های جمعی در آموزش دادن به مردم می توانند بستر و فرهنگ آموزش را در جامعه فراهم کنند.

نظر شما