شناسهٔ خبر: 31311 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم لنگرود:

برای اختصاص منابع به راه‌آهن کم‌کاری کردیم/ بررسی سانحه توسط وزیر راه و شهرسازی و مسئولین ریلی

قطارهای ورودی و خروجی به تعمیرگاه راه آهن تهران نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه متاسفانه عمر ناوگان ریلی در کشور بالا است، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از ناوگان ریلی با عمر بالای ۲۰ سال در مسیرهای ریلی تردد می‌کنند که این به نفع کشور نیست و کم‌کاری به دولت و اختصاص منابع به موقع به این بخش مهم و استراتژیک کشور بوده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مجلس به خصوص نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون عمران، گسترش و توسعه حمل و نقل کشور در بخش‌های مختلف و به طور خاص حمل و نقل ریلی است، گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی، مدل‌های مختلف حمل و نقلی به عنوان زیربنایی‌ترین بخش کشور با کمبودهای اعتباری جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی مواجه بوده است که انتظار می‌رود با پیگیری‌های مسئولان بخش‌های مختلف حمل و نقل، منابع مالی تامین شود و در همین راستا صنعت ریلی نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به سانحه ریلی برخورد دو قطار در محور سمنان – دامغان عنوان کرد: به نظر بنده امروز باید احساسی عمل نکرده و ابعاد سانحه فوق توسط  وزیر راه و شهرسازی و مسئولان ریلی بررسی شود.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه متاسفانه عمر ناوگان ریلی در کشور بالا است، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از ناوگان ریلی با عمر بالای ۲۰ سال در مسیرهای ریلی تردد می‌کنند که این به نفع کشور نیست و کم‌کاری به دولت و اختصاص منابع به موقع به این بخش مهم و استراتژیک کشور بوده است.

لاهوتی در ادامه بیان داشت: امروزه شاهد تلاش دست‌اندرکاران ریلی برای اجرای پروژه‌های ریلی و همچنین توسعه خطوط هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی محور دامغان طی سال‌های گذشته نیز شاهد حوادثی در این مسیر بودیم که بایستی نسبت به ارتقای ایمنی در آن و استفاده از ناوگان جوان تر اقداماتی صورت می‌گرفت تا شاهد بروز چنین سوانحی نبودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه ما با یک عقب افتادگی تاریخی در این بخش مواجه هستیم، در جهت جبران این غفلت تاریخی نمایندگان مجلس سعی داشته و دارند تا براساس اولویت‌هایی که به منظور گسترش حوزه ریلی و همچنین به تناسب نیاز این حوزه، مصوباتی را به تصویب برسانند که شرایط را بهبود دهند.

لاهوتی گفت: خوشبختانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی با مدیریتی دقیق و یکپارچه در جهت تحقق اهداف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و مسائل پیش روی خود را کارشناسی شده به سمت و سوی توسعه هدایت می‌کند بنابراین ما نمایندگان نیز در صددد هستیم با توجه به شرایط موجود اقتصادی ، حمایت‌های مالی را از این بخش داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: ‌هفته آینده جلسه‌ای با وزیر راه خواهیم داشت تا ابعاد سانحه بررسی شود.

نظر شما