شناسهٔ خبر: 31365 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

اخطاریه هواشناسی کشاورزی ویژه مناطق غرب و جنوب غرب کشور

هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از بارش باران و وزش باد در نواحی غربی و جنوبی کشور خبر داده و توصیه‌های هواشناسی کشاورزی را مبنی براین شرایط اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرو اطلاعیه شماره ۹۴ تاریخ ۹۵/۹/۹ مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با  ورود سامانه بارشی از  بعد از ظهر چهارشنبه به نوار غربی کشور که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور گسترش خواهد داشت شاهد بارش باران، بارش برف و وزش باد در مناطق سردسیر و رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی  در مناطق  جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور خواهیم بود.

براین اساس توصیه‌های هواشناسی کشاورزی بشرح زیر ارائه می‌شود:

۱. کشاورزان دیم کار بویژه در مناطق گرمسیر و معتدل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر ، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی که اقدام به بذر پاشی نکرده‌اند سریعا اقدام تا از بارش در پیش رو استفاده نمایند.

۲. آن دسته از کشاورزان دیم کار مناطق فوق که عملیات کاشت را بصورت خشکه کاری انجام داده‌اند نسبت به آماده‌سازی مرزها و انهار سریعا  اقدام  نمایند .

۳. عشایر مستقر در مناطقه دامنه‌های زاگرس ضمن آمادگی لازم از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوداری نمایند .

۴. شرکت‌های توزیع کودهای شیمیایی آمادگی لازم جهت حفاظت از انبارها را داشته باشند .

۵. بدلیل احتمال رخداد سیل پاکسازی راه آب مزارع و باغات حتما انجام گیرد .

۶. گلخانه داران پوشش گلخانه‌های خوب را ترمیم و بازبینی کنند .

۷. در صورت انبار کردن محصولات سبزی و صیفی در مکان‌های باز  نسبت به ایجاد لایه محافظ اقدام و یا مکان‌های سرپوشیده را برای انبار داری انتخاب نمایند .

۸. کندو داران عزیز مستقر در استان‌های فوق الذکر کاملا مراقب باشند./

 

نظر شما