شناسهٔ خبر: 31510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان کسب کرد:

کسب رتبه سوم راه و شهرسازی گلستان در پاسخگویی به سامانه شهراه

شهراه اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در پاسخ به ۹۲ درصد از درخواست‌های الکترونیکی مردم در سامانه شهراه طی شش ماهه نخست امسال، رتبه سوم را در بین ادارات کل راه و شهرسازی کشور بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، این اداره کل با پیگیری درخواست‌ها و پاسخ مطلوب و کیفی در بازه زمانی مشخص و خودداری از پاسخگویی مبهم به آنها، مستند کردن اقدامات با عکس، فیلم و مکاتبات و رضایت شهروندان از نتیجه اقدامات موفق به کسب این رتبه در کشور شد.

دسترسی آزاد به اطلاعات، رفع مشکلات راه‌های روستایی و بین‌شهری، خدمات فرودگاهی، شکایات، انتقادات و پیشنهاد‌ها از موارد برگزیده سامانه شهراه در شش ماهه نخست سال ۹۵ بوده است.

سامانه مدیریت ارتباط شهروندی (شهراه) این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا دسترسی آزاد و شفاف و در موعد مقرر به اطلاعات مورد نیاز خود در وزارت راه و شهرسازی داشته باشند و با رعایت اصول و موازین قانونی، حقوق دولت و به‌ویژه ارباب‌رجوع حفظ شود.

این سامانه در حال حاضر امکان ارائه خدماتی همچون رفع مشکلات راه‌های بین‌شهری و روستایی، تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای مهندسان مسکن و ساختمان، حمایت از پایان‌نامه‌ها، طرح شکایت، انتقادات و پیشنهاد‌ها، گزارش شهروندی و خدمات شهری را به شهروندان دارد.

در سامانه مدیریت ارتباط شهروندی (شهراه) قابلیت خدمات‌دهی به شهروندان از تهیه بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار گرفته تا نقشه بافت‌های ناکارآمد شهرها در بخش‌های مختلف راهداری، ریلی، هوایی، مسکن و شهرسازی گنجانده شده که به‌مرور زمان با تکمیل فرآیندها، امکان دسترسی شهروندان به این خدمات فراهم خواهد شد.

شهروندان از دو شیوه و بدون حضور در ادارات کل راه و شهرسازی می‌توانند به این خدمات دسترسی پیدا کنند که یک شیوه مربوط به ثبت درخواست شهروندان است و از طریق آدرسShahrah.mrud.ir  قابل‌دسترسی است و روش دیگر مربوط به سازمان‌ها و فرآیندهای لازم برای انجام درخواست شهروندان است که به نشانیSharvand.mrud.ir  در دسترس قرار دارد.

شهروندان از هر نقطه از استان می‌توانند مشکلات اضطراری موجود در بخش‌های یاد شده را در لینک‌های مستقیم این سامانه به ثبت رسانده تا از طریق مدیران و کارشناسان متولی برای پیگیری و پاسخ اقدام شود.

نتیجه ثبت درخواست‌های شهروندان پس از بررسی و رفع موانع از طریق همین سامانه به اطلاع آنان خواهد رسید.

شهروندان گلستانی با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان به آدرس WWW.golestanrud.ir می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

نظر شما