شناسهٔ خبر: 31523 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی درجمع خبرنگاران مطرح کرد؛

معرفی ۳ عضو شورای مرکزی برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به رئیس‌جمهوری/ تاکید بر مسئولیت مهندسان در سه محور اصلی

آخوندي در جمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین نشست اعضای شورای مرکزی دوره هفتم سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور از معرفی ۳ عضو شورای مرکزی برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به رئیس‌جمهوری خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه نشست اعضای شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان دوره‌های ششم و هفتم که با هدف معرفی سه نفر از اعضای انتخاب شده به رئیس‌جمهوری برای انتخاب و تصدی ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور انجام شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: امروز مراسم پایانی ششمین دوره و آغاز به کار هفتمین دوره شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور را داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی در بیان فعالیت و آغاز به کار دوره‌های جدید سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گفت: از میان ۶۴ نفری که توسط هیات مدیره‌ها در مجمع عمومی انتخاب شدند، ۳۲ نفر را بر اساس مسئولیت قانونی که در اختیار وزیر راه و شهرسازی است انتخاب کردم که ۲۵ نفر از آنها عضو اصلی و هفت نفر عضو علی‌البدل هستند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه احکام اعضا برای شروع به کار ابلاغ شده است از معرفی سه نفر از اعضا به رئیس‌جمهوری برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای انتخاب نهایی خبر داد.

آخوندی همچنین تاکید کرد: سه محور اصلی برای فعاليت اعضای هفتمین دوره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان کشور که شامل انضباط‌شهری، کنترل ساختمان با رعایت مقررات‌ملی ساختمان و مقررات شهرسازی و همچنین بحث مسئولیت و اختیاران مهندسان است باید مورد توجه حرفه‌مندان و جامعه مهندسی کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به برخی از بی‌انضباطی‌هایی که وجود دارد و لزوم ساماندهی به آنها بحث انضباط شهری باید توسط جامعه مهندسی مورد توجه قرار گیرد. همچنین، در بحث آیین‌نامه کنترل ساختمان رعایت مقررات ملی ساختمان و مقررات ملی شهرسازی باید همسو با هم دنبال شود. در نهایت نیز مهندسان موظف هستند در هنگام نظارت، طراحی و اجرای ساختمان هم به مقررات ملی و هم به مقررات شهرسازی توجه داشته باشند.

آخوندی موضوع سومی که باید توسط مهندسان مورد توجه قرار گیرد را بحث مسئولیت و اختیارات مهندسان عنوان کرد و افزود: مهندسان نهایتا از نظر اخلاق حرفه‌ای در برابر جامعه، شهرداری و صاحبان کار مسئولیت تام و تمام دارند./

نظر شما