شناسهٔ خبر: 31529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان انجام شد:

بازدید نماینده مردم لارستان، خنج و گراش از پروژه‌های استان/ اهمیت دوبانده شدن محور لار- بندرعباس/ احداث باند دوم تونل وحدت در محور لار- جهرم

بازدید نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به‌اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و شورای معاونین این اداره کل از پروژه‌های در دست اقدام به‌طور میدانی بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آن‌ها در محل هر یک از این پروژه‌ها تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جمشید جعفرپور نماینده محترم مردم شریف لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به‌اتفاق محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و شورای معاونین این اداره کل از پروژه‌های در دست اقدام به‌طور میدانی بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آن‌ها در محل هر یک از این پروژه‌ها تشریح شد.

ابتدا در حاشیهٔ بازید از محور لار - بندرعباس و طی یک جلسه سه‌ساعته شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات حوزه انتخابیهٔ نماینده گزارشی از عملکرد خود ارائه و مطالبات لازم را در خصوص کیفی سازی مجموعهٔ اداره کل مطرح و سپس به تبیین اهداف و سیاست‌های خرد و کلان پرداخته و پیشنهاد‌های لازم را مطرح نمودند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه امیدواریم متقارن شدن این جلسه با ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول و مولود این ماه بتواند دستاورد شایانی را برای منطقه به همراه داشته باشد، افزود: با توجه به فصل بودجه‌بندی در هیئت محترم دولت و ارائه به مجلس شورای اسلامی توسط رئیس‌جمهور محترم بسیار لازم بود که نمایندهٔ مردم پروژه‌های ملی را مورد ارزیابی قرار داده و چگونگی پیشرفت فیزیکی آن‌ها را از نزدیک مشاهده نمایند.

وی در ادامه تلاش پیمانکاران در بخش‌های مختلف راهسازی به‌ویژه پیمانکار محور لار - بندرعباس را ستودنی دانست و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن محور لار - بندرعباس و تردد خودروهای سنگین دو بانده شدن محور مذکور از اهمیت خاصی برخوردار است که طبیعتاً در اقتصاد کشور تأثیرگذار و به لحاظ افزایش ایمنی می‌تواند برآیند خوبی داشته و لارستان را به آب‌های نیلگون خلیج‌فارس پیوند بزند و زمینه‌هایی هموار شدن لارستان به اسکلهٔ شهید رجایی و شهید باهنر را در پی داشته باشد.

باقری فرد ابراز خرسندی کرد که در سال جدید با تأمین اعتبارات لازم به پروژه ملی لار - بندرعباس و لار - جهرم و نیز بستر حمایت از تمامی پیمانکاران را در خصوص تغذیه مالی مهیا کنیم و شاهد تسریع در تمام پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل باشیم.

در ادامه جعفر پور نماینده شریف مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی که در طول این جلسه به یادداشت نکات و مطالبات پرداخته بود ضمن تبریک به مناسبت این ایام فرح‌بخش، گشایش در امورات کل کشور و به تبعان حوزهٔ انتخابیه خود را از خدای متعال خواستار شد

وی با اشاره بر اینکه تمامی پروژه‌های مذکور از دغدغه‌های به‌حق مردم است و ما نیز امیدواریم با همراهی دوستان در مجموعهٔ اداره کل شاخص‌های ترکیبی و نهایی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم، افزود: بنده به‌عنوان نمایندهٔ مردم از شما مسئولین می‌خواهم که در حد توان در سازمان خود گره‌گشای امورات مردم باشید که درواقع اصل و اساس پیشرفت همین مسئله است و ما نیز تمامی تلاش خود در جهت افزایش اعتبارات در سال ۹۶ را به کار خواهیم گرفت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از معاونین اداره کل و روسای ادارات تابعه خواست مراحل اداری تمامی مطالبات مطرح شده در این جلسه را در سازمان فراهم کرده و در پایان موارد کلان جهت پیگیری در سطوح بالاتر کشوری را از طریق شخص بنده دنبال خواهیم کرد.

جمشید جعفرپور تبیین و تشریح عملکرد دوستان را موردقبول ارزیابی و تأکید کرد نیاز است چنین جلساتی هر شش ماه یک‌بار با حضور معاونین و روسای ادارات صورت پذیرفته و شاخص‌های جلسهٔ بعد نیز هم‌اکنون و در این جلسه مشخص گردد.

پس از پایان این جلسه جعفرپور و باقری فرد به همراه هیئت همراه از محور لار - بندرعباس و نیز تا پایان حوزه استحفاظی در محور لار - شیراز بازدید کردند که جزئیات هر یک از آن‌ها به شرح ذیل است:

باند دوم گردنه نارنجی که احداث مسیر ۴ خطه در کیلومتر ۱۴ تا ۱۸ محور لار- جهرم را داراست.

قطعهٔ دوم از باند دوم محور لار – جهرم که از کیلومتر ۲۵ شروع و کیلومتر ۳۵ این محور به پایان می‌رسد.

گردنه بریز از کیلومتر ۴۵ تا ۵۵ در محور لار- جهرم.

احداث باند دوم تونل وحدت در محور لار- جهرم به طول ۷۳۰ متر.

نظر شما