شناسهٔ خبر: 3154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت ساخت برخی بیمارستان‌های سه استان کشور / تحویل بیمارستان ۱۴۶ تختی الیگودرز به وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی معاون وزیر راه و شهرسازی در سه روز گذشته از روند ساخت پروژه های بیمارستانی و ورزشگاهی استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی، معاون وزیر راه و شهرسازی در سه روز گذشته از روند ساخت پروژه های بیمارستانی و ورزشگاهی استان های لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

بیمارستان استان لرستان

محمدجعفر علیزاده در حاشیه بازدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۰ و ۱۱ دی ۹۳ از روند ساخت پروژه های بیمارستانی و ورزشگاهی استان لرستان گفت: بیمارستان ۱۴۶ تختی الیگودرز که در زمینی به مساحت ۵۲هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته می شود، با پیشرفت فیزیکی ۹۶.۴ درصدی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند و در آینده ای نزدیک برای تجهیز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می شود.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی افزود: ۶ اتاق عمل، ۱۲ تخت ICUوCCU در کنار بخش های اورژانس،درمانگاه،بستری،کودکان،آزمایشگاه،زنان و زایمان،رادیولوژی و جراحی از فضاهایی هستند که در بیمارستان الیگودرز برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان طراحی شده اند

وی سپس به روند ساخت سایر پروژه های بیمارستانی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: بیمارستان ۲۲۹ تختی بروجرد دارای ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و در این بیمارستان ۷ طبقه علاوه بر بخش های مورد نیاز درمانی , ساخت ۵ اتاق عمل، فضای لازم برای ۲۰ تخت مراقبت های ویژه و بخش دیالیز نیز پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت فیزیکی ۶۸/۲۵ درصدی پروژه ساخت بیمارستان عشایر خرم آباد، گفت: عملیات احداث بیمارستان ۲۰۶ تختی درود نیز حدود ۷/۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس علیزاده به روند احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه که پس از اتمام دارای زمین فوتبال اصلی و تمرینی، پیست دو میدانی،سونا، سالن تمرین و پارکینگ خودرو خواهد بود، دارای ۳۶/۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بیمارستان استان اصفهان

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی در استان اصفهان با اعلام خبر پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه ساخت بیمارستان ۳۵ تختی چادگان گفت: این بیمارستان که در زمینی به مساحت بیش از ۳۱ هزار مترمربع ساخته شده است تا پایان سال۹۳ تکمیل و برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد شد.

مهندس علیزاده با بیان اینکه پروژه ساخت بیمارستان ۱۷۴ تختی خمینی شهر ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: احداث بیمارستان ۲۱۶ تختی نجف آباد نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی پیش از این نیز بیمارستان ۱۳۶ تختی کلیشاد را در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۹۷۴ مترمربع احداث کرد و برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.

بیمارستان استان چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه های بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۳۵ تختی گوهرنگ با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تجهیز و بهره برداری از آن باشیم.

علیزاده به سایر پروژه های بیمارستانی استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: درحال حاضر احداث بیمارستان های ۳۵ تختی مال خلیفه و ۲۳۵ تختی بروجن به ترتیب با ۸۰ و ۷۳.۶ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد./

نظر شما