شناسهٔ خبر: 31541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود خبر داد:

انسداد راه ارتباطی ۳۰ روستای هشترود آذربایجان‌شرقی/ آمادگی کامل راهداران در فصول پاییز و زمستان

راهداری رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود آذربایجان‌شرقی گفت: بارش اولین برف پائیزی ارتفاعات هشترود را سفیدپوش و راه ارتباطی ۳۰ روستای هشترود را مسدود کرد، وی همچنین از آمادگی کامل راهداران هشترود در فصول پاییز و زمستان جهت برف‌روبی در راه‌های ارتباطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا اوشال گفت: بارش برف همراه با باران در پایان هفته گذشته باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان با مرکز هشترود شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود افزود: همچنین برف باعث مسدود شدن آزادراه پیامبر اعظم (ص) شده بود که با کمک اکیپ‌های راهداری باز شد.

اوشال تصریح کرد: همچنین اکیپ‌های راهداری در حال تلاش برای باز کردن راه‌های مسدود شده روستایی هستند که تا عصر امروز بازگشایی خواهند شد.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون محور هشترود به مراغه, میانه, چاراویماق و قره چمن باز بوده و تردد در آن‌ها ادامه دارد.

بارش باران و برف که از دو روز پیش در هشترود آغاز شده موجب خوشحالی مردم به‌ویژه روستائیان شده است.

علیرضا اوشال با بیان اینکه شهرستان هشترود یکی از مناطق کوهستانی، سردسیر و برف‌گیر استان است، گفت: کلیه نیروهای راهداری و پرسنل این اداره برای ارائه خدمات ارزنده به همشهریان و رانندگان و کاربران محترم راه که در حوزه استحفاظی این شهرستان تردد می‌نمایند در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی و نیز در راهدارخانه‌های مرکزی و شهید محمدخواه در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند تا در صورت بارش برف و ایجاد مشکل در جاده‌ها با ماشین‌آلات نگهداری این اداره سریعاً وارد عمل شده و نسبت به برف‌روبی و نمک‌پاشی راه‌های ارتباطی شهرستان اقدام نمایند تا رانندگان عزیز بدون هیچ‌گونه مشکلی به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل اداره  راه و شهرسازی هشترود در عملیات راهداری زمستانی امسال افزود: ذخیره نمک به میزان کافی، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس از جمله اقدامات درخور توجه این اداره در طرح عملیات راهداری زمستانی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود در ادامه افزود: کسانی که قصد مسافرت دارند قبل از خروج از منزل یا منطقه از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل نموده و حتماً زنجیر چرخ، لباس گرم، خوراک و سوخت کافی در خودروی مربوطه موجود باشد تا در صورت وقوع بارش برف و کولاک در جاده‌ها  با مشکلی مواجه نشوند.

اوشال تصریح کرد: رانندگان و کاربران محترم راه و اهالی محترم روستاهای هشترود و نظرکهریزی در صورتی قصد مسافرت دارند قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها با تلفن گویای ۱۴۱ یا با شماره تلفن‌های  اداره راه و شهرسازی هشترود ۵۲۶۲۲۱۲۹ ۰۴۱ - ۰۴۱۵۲۶۲۶۰۵۵ -۵۲۶۲۲۲۸۸ ۰۴۱ تماس حاصل نموده و بعد از مطمئن شدن از وضعیت راه‌ها  اقدام به خروج از منزل نمایند و نیز همکاران راهداری ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان به شما عزیزان خواهند بود.

وی بیان کرد: این اداره با ۶ دستگاه سنگین و ۶ دستگاه نیمه سنگین و ۲ دستگاه سبک و ۲ دستگاه سبک استیجاری و  ۹ دستگاه سنگین استیجاری برف‌روبی در فصل زمستان در راه‌های ارتباطی شهرستان با مسافت حدود ۸۹۴ کیلومتر را تحت پوشش اداره راه و شهرسازی هشترود در جهت ارائه خدمات به هم‌وطنان عزیز قرار دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده، امسال شاهد تردد روان و ایمنی مسافران در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان هشترود خواهیم بود.

اوشال مشخصات محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان که تحت پوشش این اداره قرار دارند به شرح ذیل اعلام کرد:

تبریز - زنجان (حوزه هشترود در آزادراه) ۳۹ کیلومتر، هشترود- مراغه  ۴۵ کیلومتر، هشترود - قره چمن ۲۱ کیلومتر، کمربندی - هشترود ۱۶ کیلومتر، هشترود - میانه ۲۰ کیلومتر، هشترود - ایلی یولی ۲۰ کیلومتر، هشترود - عزیزکندی  ۱۳ کیلومتر، هشترود - خراسنک ۱۰ کیلومتر

راه‌های روستایی در شهرستان هشترود ۷۱۰ کیلومتر است.

محورهای برف‌گیر در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان حدود ۲۰۰ کیلومتر است. 

نظر شما