به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان، ایرج دستنشان امروز در جمع خبرنگاران از انجام عملیات بهسازی، بتنریزی و حفاظ بندی عوارضی زنجان - قزوین خبر داد و افزود: این پروژه در هشت گیت هرکدام به طول ۱۰۴ متر در دست انجام است که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: بتنریزی عوارضی زنجان - قزوین به روش پوسته مسلح بدون درز با افزودنی میکرو سیلیس انجام میشود که یکی از روشهای به روز بتنریزی محسوب میشود که افزایش مقاومتهای مکانیکی و بخصوص کششی در سازههای بتنی را به دنبال دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: عوارضی زنجان - قزوین دارای سه گیت در خط شمالی و پنج گیت در خط جنوبی است.
دستنشان تأکید کرد: تاکنون ۸۳۲ مترمکعب بتنریزی با عیار ۳۵۰ کیلومتر سیمان در مترمکعب بتن انجام شده است.
وی اظهار کرد: از هشت گیت عوارضی زنجان - قزوین ۶ گیت بتنریزی شده است که سه گیت به بهرهبرداری میرسد و طی هفتههای آینده نیز همه ۶ گیت بهرهبرداری میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: پروژه بهسازی عوارضی زنجان - قزوین از ۲ ماه گذشته آغاز شده است که با وجود ترافیک بالا در این مسیر ارتباطی تا سه ماه دیگر به بهرهبرداری میرسد.
علاوه بر بهسازی عوارضی زنجان - قزوین، پروژهترمیم قرنیزهای فرسوده و نصب هند ریل پلها در مسیرهای ارتباطی استان زنجان به طول یک هزار و ۵۳۰ متر با ۹۰ درصد پیشرفت در دست انجام است.
طی مرحله اول، پروژهترمیم قرنیزها به طول بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر انجام و به پایان رسیده است.
پروژهترمیم قرنیزهای مسیرهای ارتباطی استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جادههای اصلی روستایی و شهرستانهای زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده و بخش زنجانرود در دست انجام است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راههای اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
این استان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راههای اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
نظر شما