شناسهٔ خبر: 31577 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر ۳ سال همکاری مشترک هیات ایران- ایتالیا در زمینه حفاظت و مرمت/ موزه ملی ایران میزبان مرمت‌کاران ایرانی و ایتالیایی

پوستر همکاری مشترک ایران و ایتالیا طی ۳ سال در زمینه حفاظت و مرمت، در موزه ملی ایران مرور می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مروری بر سه سال همکاری مشترک هیات ایران- ایتالیا تحت‌عنوان فعالیت مشترک حفاظتی و مرمتی موسسه‌عالی حفاظت و مرمت ایتالیا و پایگاه میراث‌جهانی پاسارگاد، ۱۶ آذرماه در تالار همایش‌های موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که با مروری بر فعالیت سه سال همکاری مشترک ایران و ایتالیا در امور حفاظت و مرمت از آثار باارزش میراثی است فعالیت‌های انجام شده مرور می شوند. بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته شاملِ راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه و کارگاه مرمت سنگ در پاسارگاد، طراحی دیتا بانک مرکز مطالعات پایگاه میراث‌جهانی پاسارگاد، مطالعات آزمایشگاهی و حفاظتی در اتاقک آرامگاه کوروش است.

همچنین در نشست مشترک، مستندنگاری و پایش آرامگاه کوروش، نقوش برجسته کاخ اختصاصی و انسان بالدار، طراحی سقف حفاظتی درگاه‌های کاخ اختصاصی و نقش برجسته انسان بالدار، حفاظت از نقوش برجسته درگاه‌های کاخ اختصاصی، حفاظت و مرمت پایه ستون‌های سنگ سیاه در کاخ اختصاصی، حفاظت، مرمت و استحکام بخشی ماسه‌سنگ‌های کف کاخ اختصاصی و حفاظت و نگهداری از نقش برجسته انسان بالدار در کاخ دروازه به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این نشست، ۱۶ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار همایش‌های موزه ملی ایران حضور بهم رسانند. /

 

نظر شما