شناسهٔ خبر: 31635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرجعفریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

لزوم تامین اعتبار برای خدمات‌رسانی مناسب‌تر در سفرهای زیارتی/ توسعه پایانه‌های مرزی استان ایلام برای تردد روان زائران/ تشریح وضعیت راه‌آهن استان ایلام

سید کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای اینکه بتوانیم در سال‌های آینده مشکلات زائران اربعین را به حداقل برسانیم نیاز به تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه‌ریزی کشوری و با اختصاص دادن ردیف اعتباری ویژه مخصوص این ایام داریم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره بر اینکه تردد زائرین نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است گفت: خوشبختانه با تمهیدات و جلساتی که برای رفع مشکلات زائرین قبل از ایام اربعین داشتیم همچنین استفاده از ظرفیت‌ها استان توانستیم شرایط مناسبی برای زائرین فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ولی برای اینکه بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم نیاز به تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه‌ریزی کشوری و با اختصاص دادن ردیف اعتباری ویژه مخصوص ایام اربعین داریم. ولی نکته‌ قابل‌ذکر این است که اساس کارهای پروژه‌ای استان که مربوط به ایام اربعین می‌شود در استان انجام شده و فقط کمبود منابع مالی برای این پروژه مشکل‌ساز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار استان گفت: عملیات چهارخطه کردن محور ایلام- مهران در قطعات مختلف شروع شده و اگر این پروژه تکمیل شود می‌توان سطح خدمات بیشتری را به زائرین ارائه کرد همچنین ما پروژه چهارخطه کردن دهلران- اندیمشک را داریم که بسیار با اهمیت است.

میرجعفریان افزود: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث بهبود وضعیت خدمت‌رسانی زائرین شود توسعه پایانه‌های مرزی با توجه به نیازهای موجود در ایام اربعین در استان است که البته امسال در پارکینگی در حدفاصل میانه- مهران به‌عنوان پایانه برکت به بهره‌برداری رسید که اتوبوس‌های برون‌شهری در این پارکینگ جا گرفتند که این امر باعث شد ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری از هم جدا شود.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم در توسعه پایانه‌ها این است که شرایط برای اسکان زائرین هم فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درباره وضعیت راه‌آهن استان گفت: در ادامه راه‌آهن کرمانشاه- اسلام آباد و ادامه آن به سمت ایلام مورد تصویب قرار گرفته شد در سنوات گذشته و حتی ردیف اعتباری برای این پروژه ایجاد شده اما عملیات اجرایی این پروژه آغاز نشده است.

وی افزود: نقشه طراحی ۲۰ کیلومتر از ابتدای این مسیر آماده شده و مذاکراتی هم قبلا با قرارگاه خاتم‌الانبیا که پیمانکار پروژه  کرمانشاه- اسلام‌آباد شده بوده و زمانی هم برنامه اجرایی این پروژه در دستور کار این پیمانکار قرار گرفته بود اما به دلیل وجود مشکلاتی کار اجرایی این پروژه لغو شد.

میرجعفریان ادامه داد: اگر این پروژه در استان عملیاتی شود یکی از کم هزینه‌ترین و ایمن‌ترین همچنین پرحجم‌ترین جابه جایی در استان به وجود می‌آید.

نظر شما