شناسهٔ خبر: 31795 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور کارنامه هشت‌ماهه بنادر هرمزگان را تشریح کرد:

جابجایی ۶۴ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان/ ترابری ایمن ۱۲/۴ میلیون نفر سفر دریایی

بندر عالی‌ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان از ثبت ۶۴ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا با افزایش ۱۱ درصدی و ترابری ۱۲/۴ میلیون نفر سفر دریایی با ۵ درصد رشد در کارنامه عملیاتی مجموعه بنادر این استان طی هشت ماه اخیر، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای آذرماه جاری گفت: طی این مدت، در مجموع ۶۴ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۹۱۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان با رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات صورت گرفته در این بنادر، ۴۰ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۹۲۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۹۸۴ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که به ترتیب ۱۵ و ۴ درصد افزایش به ثبت رسید.

رونق ۳۷ درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی هشت‌ماهه امسال را ۲۳ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۰۴ تن با رشد ۳۷ درصدی اعلام کرد.

وی ادامه داد: بالغ بر یک‌میلیون و ۲۱۲ هزار و ۱۸۸ تن کالای غیرنفتی ترانشیپ شد که افزایش ۵۹ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.

عفیفی پور همچنین بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۲ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۳۷۶ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت و ۵ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۶۱۶ تن نیز کابوتاژ شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بیش از ۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۶۰ تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد.

رشد صادرات فرآورده‌های نفتی

عالی‌ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی طی هشت‌ماهه امسال را ۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۶۸۶ تن اعلام کرد و از افزایش ۱۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

وی گفت: طی این مدت، دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۴۵۰ تن انواع کالای نفتی وارد بندر شده است.

ترانزیت ۴۸ هزار تن کالای نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۴۸ هزار و ۷۸۸ تن انواع مشتقات و فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر این استان طی هشت ماه امسال خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: در مدت یاد شده، همچنین کابوتاژ ۱۱ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۰ تن از این‌گونه محموله‌ها نیز به انجام رسید.

تخلیه و بارگیری ۱.۵ میلیون TEU کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به اینکه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در استان هرمزگان واقع شده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌میلیون و ۴۱۱ هزار و ۹۸۱ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که در این بخش افزایش ۲۸ درصدی به ثبت رسید.

تردد بیش از ۲۵ هزار فروند شناور در بنادر

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی هشت‌ماهه سال ۹۵ را بیش از ۲۵ هزار و ۹۱ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، سه هزار و ۳۷۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۱ هزار و ۷۲۰ فروند از کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

عفیفی پور ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ۱۷ درصد رشد داشته است.

ثبت ترابری ایمن ۱۲.۴ میلیون نفر سفر دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ایمن ۱۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۱۹ نفر سفر در بنادر مسافری و چندمنظوره این استان به انجام رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش در حجم سفرهای دریایی را شاهد بودیم.

نظر شما