شناسهٔ خبر: 31865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

اعلام آمادگی استان قزوین برای پایلوت شدن در اجرای اندیشه‌های ایران‌شهری

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در شرایط موجود اعتباری و همچنین تعدد طرح و پروژه‌های در دست بررسی و اقدام، اندیشهٔ ایرانشهری می‌تواند همچون رشته‌ای موارد را به یکدیگر متصل کرده و بسترهای هدفمند توسعه را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان قزوین در بخش‌های مختلف به ویژه قرار گرفتن آن در مسیر جاده ابریشم گفت: قرار داشتن در مسیر شاهراهی و عبور ترافیک قابل‌توجه از استان قزوین، فرصت مناسبی است که در حال حاضر بهره‌برداری لازم از آن انجام نمی‌شود.

مانی فر با بیان اینکه در گذشته از این موقعیت بهره‌برداری خوبی انجام شده افزود: ایجاد کاروانسراهایی از جمله سرای سعدالسلطنه، بازار قزوین و سایر مواردی از این دست نشان می‌دهد که قزوین در دوران گذشته خود از اقتصاد حمل‌ونقلی استفاده کرده و علاوه بر توسعه درونی، بسترهای رشد و توسعهٔ منطقه‌ای را نیز فراهم کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به شرایط اعتباری موجود، شاید ضرورتی برای تعریف پروژه‌های راهسازی جدید نبوده و اولویت آن باشد که با توجه به اندیشه‌های ایرانشهری، بازآفرینی و بهسازی راه‌های موجود در دستور کار قرار گرفته و راهکارهای لازم جهت بهره‌برداری مناسب از ظرفیت حمل‌ونقلی استان فراهم شود.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان اضافه کرد: در همین راستا طی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای تهیه برنامه جامع اقتصاد حمل‌ونقل با رویکرد بازآفرینی و در بستر ایرانشهری با نگاه به طرح جامع حمل‌ونقلی موجود اعلام کردیم که مورد استقبال ایشان نیز قرار گرفت.

دبیر ستاد بازآفرینی استان با تأکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین کارها برای ایجاد توسعه پایدار، بازآفرینی است بیان کرد: این موضوع تنها معطوف به بافت‌های درون‌شهری نبوده و باید با برنامه‌ریزی مشخص پهنهٔ تمام سرزمین را در بر بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام آمادگی برای اجرایی شدن اندیشه‌های ایرانشهری در قزوین به عنوان استان پایلوت افزود: برنامه‌ریزی و مقدماتی هم در این زمینه صورت گرفته و دستور کارهای کلی نیز معرفی شده است.

مانی فر با اشاره به این که قزوین اولین شهری بود که دستور کار ۲۱ در آن تهیه شد و همچنین ششمین شهری که طرح مجموعه شهری را تدوین و تصویب کرد گفت: طی سال‌های گذشته تلاش ما بر این بوده که با جلب مشارکت متخصصان و همچنین عموم مردم، جزو اولین شهرهای صاحب برنامه و دارای طرح باشیم.

وی تأکید کرد: موضوعی که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح شده می‌تواند در شرایط فعلی و امروز کشور راهگشا بوده و با ایجاد همسویی در طرح‌ها و برنامه‌ها، ما را در رسیدن به اهداف توسعه‌ای یاری رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: اساسی‌ترین موضوعی که در حال حاضر باید به آن توجه داشت این است که همه طرح‌ها، اندیشه‌ها و برنامه‌ها باید در نهایت اجرایی شوند وگرنه دستاورد لازم را در پی نخواهند داشت، در همین راستا باید بسترهای اجرایی شدن اندیشه ایرانشهری نیز باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

نظر شما