شناسهٔ خبر: 31922 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر خانواده وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

فروش ضوابط در شهر بايد ممنوع شود/ ضرورت توجه به طرح جامع ایمنی

محمود صفارزاده معاون مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی تصريح كرد: بسیاری از شهرداری‌ها عوارض و هزینه‌های اخذ شده از مردم را به جای صرف درهمان بخش و رفع عیوب آن صرف سایر موارد می‌کنند و یا از طریق فروش ضوابط اقدام به درآمدزایی می‌کنند که باید فروش ضابطه ممنوع شود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود صفارزاده، درمراسم تقدیر از پژوهشگران برتر خانواده وزارت راه و شهرسازی و رونمایی از راهنمای کاربردی سازه‌های بتن پرمقاومت درراستای سند چشم‌انداز بتن ۱۴۰۴ به اهمیت پژوهش درتوسعه اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت: درمیان کشورهای آسیایی کشور چین نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی رشد بیشتری دارد به طوری که از هزینه ۲۰۰ تریلیون دلاری دنیا در حوزه R&D، ۴۰ درصد متعلق به کشورهای آسیایی، ۳۰ درصد امریکای شمالی، ۲۰ درصد اروپا و ۱۰ درصد در سایر مناطق است.

وی افزود: بر اساس منطقه بندی‌های انجام شده درجهان آمریکا و چین بر اساس GDP درصد آن به R&D طی سه سال گذشته هواره درردیف اول و دوم بوده‌اند.

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زیرساخت پژوهش به میزان سرمایه‌گذاری بستگی دارد گفت: بسیاری از مجموعه‌های تولیدی که محصولات آن‌ها مورد استفاده بسیاری از هموطنان قرار می‌گیرد حتی حاضر به یک صرف یک ریال هزینه در بخش تحقیق نیستند و سالانه شاهد تلفات جاده‌ای هستیم. همچنین دربخش دیگر بسیاری از شهرداری‌ها عوارض و هزینه‌های اخذ شده از مردم را به جای صرف درهمان بخش و رفع عیوب آن صرف سایر موارد می‌کنند و یا از طریق فروش ضوابط اقدام به درآمدزایی می‌کنند که باید فروش ضابطه ممنوع شود.

وی تصریح کرد: نمی‌شود به بهانه خلاف فروشی فردی با پرداخت جریمه از تعریف پارکینگ یا سایر موارد در ساختمان سرباز زند.

صفارزاده درادامه به محورهای تحقیقاتی جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: طرح جامع کاهش خطرپذیری، ضوابط و دستورالعمل‌ها جهات بهره‌برداری از زیرساخت حمل و نقل، ایجاد و توسعه فناوری‌های نوین درساخت و ایجاد سیستم‌های سازه‌ای و تاثیر متقابل تغییرات اقلیمی از جمله محورهای جدید تحقیقاتی به منظور بهبود کیفی پروژه‌های وزارت راه است.

وی با اشاره به پروژه طرح جامع ایمنی بیان داشت: کشوری که بیش از ۱۶ هزار نفر تلفات حوادث رانندگی و ۱۷۰ هزار مصدوم در سال دارد که منجر به اتلاف ۶ درصد تولید ناخالص ملی می‌شود به همین خاطر طرح جامع ایمنی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله مرکز تحقیقات گفت: مباحثی چون کیفیت و کمیت جابجایی کالا و مسافر در داخل کشور و ترانزیت بین‌‌المللی، ناامنی سفرها، داده‌های آماری و اطلاعاتی حمل و نقل، نیازبه فناوری‌های نوین درساخت و ساز، مدیریت انرژی از جمله سرفصل‌های پژوهشی با هدف رفع مشکلات موجود در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

نظر شما