شناسهٔ خبر: 31966 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

مسکن، بافت‌های ناکارآمد شهری، تغییرات اقلیمی و زلزله، چالش‌های اصلی حوزه شهرسازی در آسیا و اقیانوسیه/ تشکیل کمیته علمی مجازی و مستندسازی تجارب، دو اقدام مهم ایران/ ایران اولین دبیر کارگروه ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین است

سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری اجلاس سه روزه وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه در هند گفت: براساس مذاکرات انجام شده مسکن، بافت‌های ناکارآمد شهری، تغییرات اقلیمی، زلزله و آسیب‌های ناشی از آن ازجمله چالش‌های اصلی اعلام شده در حوزه شهرسازی قاره آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌روند.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری اجلاس سه روزه وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه در هند اعلام کرد: این اجلاس از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و مشابه آن در قاره‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

ایزدی در ادامه با بیان این مطلب که آسیا و اقیانوسیه این مجمع را تشکیل داد تا بتواند از طریق این گردهمایی سیاست‌های توسعه شهری را از طریق وزرای مسکن و شهرسازی کشورها هماهنگ و اولویت‌بخشی کند گفت: بدون شک این مسئله باعث می‌شود تا چالش‌های موجود در این بخش با تمرکز بیشتری رفع و راهکارهای مناسب‌تری برای آن پیدا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: دبیرخانه دائمی این اجلاس در هند واقع شده است ولی طبق برنامه تنظیم شده، این اجلاس هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو اجلاس برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: دو دوره ابتدایی این اجلاس در هند و دو سال بعدی در ایران برگزار شد. در حال حاضر ششمین دوره از اجلاس نیز مجددا در هند برگزار خواهد شد.

ایزدی با تأکید براینکه انتقال مسئولیت دبیرخانه از کره جنوبی به هند اصلی‌ترین دستورکار این دوره از اجلاس سه روزه وزاری مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌رود گفت: در طول دوره‌های گذشته پنج محور اصلی به عنوان چالش‌های اصلی در منطقه آسیا واقانوسیه مشخص شده‌اند که برای هرکدام یک کارگروه جداگانه تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مسکن، بافت‌های ناکارآمد شهری، تغییرات اقلیمی، زلزله و آسیب‌های ناشی از آن را ازجمله چالش‌های اصلی اعلام شده در اجلاس مطرح کرد و افزود: ایران به عنوان اولین کشور نسبت به تشکیل دبیرخانه کارگروه ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین در اجلاس اعلام آمادگی کرده و از سال ۲۰۰۸ این مسئولیت را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیر این کارگروه نشست‌هایی را بین کشورهای عضو در این بخش برگزار و به پیگیری مسائل و دسترسی به راهکارهای جدید برای رفع این معضل می‌پردازد.

ایزدی تشکیل کمیته علمی مجازی و مستندسازی تجارب اقدامات انجام شده در این حوزه را نمونه‌ای از فعالیت‌های اجرایی در این کارگروه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر مجید روستا عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان رئیس کارگروه و فرزین فردانش استاد دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیر علمی آن مشغول فعالیت هستند./

نظر شما