شناسهٔ خبر: 32019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقش برجسته برنامه‌ریزی جمعی در بازآفرینی پایدار شهری

داریوش نصر مديركل راه وشهرسازی آذربايجان غربی افزود: فقر شهری، عدم ایمنی و بحران هویت از مهم‌ترین مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی است که باسیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جمعی می‌توان بازآفرینی پایدار شهری را در این محدوده‌ها تحقق ساخت.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیای بهسازی و نوسازی استان گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جمعی از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی برای اجرای موفق برنامه‌های احیای بهسازی و نوسازی در بافت‌های تاریخی، فرسوده میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

داریوش نصر ادامه داد: لازم است مصوبه‌ای مبنی بر تنظیم اعتبارات ردیف‌های اجرایی برنامه‌های سالانه دستگاه‌های اجرایی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده  در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان تصویب شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری گفت: متأسفانه روند افت منزلت مکانی و اجتماعی محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیای بهسازی و نوسازی استان رو با افزایش است.

ارائه محدوده‌های محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، گزارش از وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بوکان، گزارش از برنامه احداث پایگاه‌های بهداشتی در سکونتگاه‌های غیررسمی، گزارش از نحوه توزیع و برنامه‌های اجرایی ساخت میدان‌ها میوه و گزارش از کلیات نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی اعطایی از محل صندوق پس‌انداز یکم  در دستور کار  جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیای بهسازی و نوسازی استان قرار گرفت.

این جلسه با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی  در ساختمان شماره یک استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

نظر شما