شناسهٔ خبر: 32110 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تشریح مهمترین اهداف احداث شهرهای جدید/ ضرورت توجه به تأمین انرژی‌های پاک و برگشت‌پذیر در شهرهای نوبنیان/ ساخت شهرهای جدید ریل‌پایه؛ مهمترین هدف وزارت راه و شهرسازی‌

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی اسکان، اشتغال و کاهش بار جمعیتی و فعالیتی کلان‌شهرها را مهمترین اهداف احداث شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: نا داریم شهرهای جدید ریل پایه را گسترش دهیم تا ساکنان این شهرها در کمال امنیت و آرامش و در کوتاه‌ترین زمان و همچنین با کمترین هزینه به فعالیت‌های خود برسند.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص ضرورت ایجاد شهرهای جدید در کشور بیان کرد: تحولات جمعیتی کشور از پنج دهه گذشته تاکنون، بیانگر رشد سریع جمعیت و به موازات آن تسریع روند شهرنشینی بوده است. حجم بالای تقاضای مسکن در شهرها که روز به روز بر آن افزوده می‌شود، عملا تأمین زمین شهری مورد نیاز در داخل شهرها را با مشکل مواجه ساخته و هزینه‌های هنگفتی را به بار آورده است.

نریمان در ادامه با بیان این مطلب که تأمین زمین برای ساخت مسکن به عنوان مسئولیتی خطیر بر عهده وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود گفت: قطعا باید از اجرای طرح‌های آماده‌سازی زمین و خصوصا ایجاد شهرهای جدید به عنوان مهم‌ترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نام برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این‌باره تأکید کرد: شهرهای جدید در کشور با هدف اسکان، ایجاد اشتغال و همچنین کاهش بار جمعیتی و فعالیتی کلان‌شهرها احداث شده‌اند. این‌ شهرها با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، نزدیک به شهرهای مادر و مراکز صنعتی و اقتصادی با در نظر گرفتن تأمین تمامی امکانات شهروندی، مکان یابی و ایجاد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اشاره به شرح وظایف این شرکت اعلام کرد: ما مسئولیت ساخت شهر را بر عهده داریم و مسکن‌سازی پس از ایجاد شهر، توسط بخش خصوصی و یا بخش‌های سازمانی و حمایتی دولت صورت می‌گیرد. از این رو در حال حاضر هدف ارتقا سطح شهرهای جدید کشور به سمت شهرهای نوین، هوشمند و سبز بوده و ما نیز در نظر داریم با احداث شهرهای جدید در قالب استانداردهای بین المللی، از جدیدترین فناوری‌های صنعت ساختمان در زمینه طراحی و تأمین انرژی‌های پاک و برگشت‌پذیر بهره ببریم.

این مقام مسئول ساماندهی سیستم حمل و نقل در شهرهای جدید را از دیگر اهداف تعیین شده برای تأمین رفاه شهروندان در این مناطق نام برد و گفت: بنا داریم شهرهای جدید ریل پایه را گسترش دهیم تا ساکنان این شهرها در کمال امنیت و آرامش و در کوتاه‌ترین زمان و همچنین با کمترین هزینه به فعالیت‌های خود برسند.

نریمان افزود: در سال‌های گذشته که بحث احداث مسکن مهر در شهرهای جدید مطرح شد، ۲۰ درصد از واحدهای مسکن مهر کل کشور یعنی بیش از ۴۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید جانمایی شد که شرکت عمران شهرهای جدید علاوه بر تأمین نیازهای ساکنان شهرهای جدید، مسئولیت نظارت و راهبری برتکمیل واحدهای مسکن مهر را نیز عهده‌دار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید، خود را در قبال تأمین زمین و مسکن شهروندان متعهد دانسته و با تمام قوا در این مسیر به حرکت خود ادامه خواهد داد گفت: با توجه به مسئولیت راهبرد ایجاد شهرهای جدید که برعهده شرکت عمران شهرهای جدید بوده است، خوشبختانه با تصویب قانون احداث شهرهای جدید از سوی مجلس محترم شورای اسلامی، تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی موظف به مشارکت و انجام همکاری‌های لازم با این شرکت شده‌اند. امیدواریم با افزایش همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه در راستای ایجاد محیطی امن و راحت با رعایت تمامی حقوق شهروندی برای ساکنان شهرهای جدید شاهد رونق روزافزون این شهرها در کشور عزیز ایران باشیم./

نظر شما