شناسهٔ خبر: 32112 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه راهداری، راهسازی و صنایع وابسته خبرداد:

امضای قرارداد با ایرباس در هفته جاری/ قرارداد ۳۰۰۰ میلیاردی در حوزه بنادر فردا منعقد می‌شود/ افتتاح چندین پروژه راهی در هفته آینده/ افزایش مقاومت پل‌ها در دست اجراست

وزیر نمایشگاه وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه راهداری، راهسازی، حمل و نقل و صنایع وابسته با تاکید بر این که تنها در شرکت‌های دانش بنیان فعال در اجرای دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند ۶۰۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول کار هستند، از امضای قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه راهداری، راهسازی، حمل و نقل و صنایع وابسته که امسال در شبستان مصلای تهران برگزار شده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روز حمل و نقل گفت: ۲۶ آذر امام فرمان دادند دارندگان کامیون برای خالی کردن بار از بنادر جنوبی به ویژه شهید رجایی شتاب کنند، بنابراین فرمان ۲۶ آذر روز حمل و نقل نام گرفت.

وی افزود: نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته امسال با حضور ۱۱۵ شرکت فعالیت خود را آغاز کرده که ۹۰ درصد شرکت‌های خصوصی درتمام شقوق حمل و نقل تشکیل می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فناوری‌های جدید رونمایی شده در این نمایشگاه بیان کرد: برای اولین بار در این نمایشگاه روسازی صددر صد بتنی رونمایی شد که با توجه به مازاد تولید سیمان در کشور می‌تواند مصرف قابل توجهی داشته باشد.

آخوندی در ادامه گفت: همچنین در این نمایشگاه سیستم‌های فناوری اطلاعاتIT و ITS در همه مدل‌های حمل و نقل ریلی بندری و راهداری داریم که از جمله می‌توان به سامانه ۱۴۱ در راهداری اشاره کرد.

وی در ادامه از افتتاح ۵۰۰ دوربین جدید طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این دوربین‌ها مدیریت جاده و ایمنی را افزایش و اطلاعات دقیقی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. در شرکت‌های دانش بنیان فعال در اجرای دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند ۶۰۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند.

اين مقام مسئول با اشاره به فناوری‌های نوین ریلی حاطرنشان کرد: باتوجه به قدیمی بودن برخی پل‌ها و کاهش مقاومت آنها در مقابل زلزله و بادهای محوری، سیستم مدیریت پل‌ها در راه‌آهن ارائه شد که از نظر فشار باد بر پل‌ها و سازه‌ها درحال آزمایش است.

آخوندی با اشاره به پروژه‌های راهسازی در سطح کشور گفت: گلوگاه قطعه منجیل در آزادراه قزوین-رشت رفع شده که تا دو هفته دیگر همراه پل مهمی در این منطقه افتتاح خواهد شد. همچنین قطعه ۴ آزادراه جنوب ‌غرب تهران از آبیک تا چرمشهر بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰میلیارد تومانی درحوزه پسكرانه بنادر ایران در مراسم فردا شب خبر داد و افزود: همچنین هفته جاری قرارداد قطعی با ایرباس منعقد می‌شود.

نظر شما